OnClick new window..
Fra : Palle Hans Jensen

Dato : 19-02-02 11:19

Hej,

Sidder med en side hvor man skal klikke på et billede og så skal der
komme en ny side op. Hidtil har jeg brugt denne kode:

<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">
<!-- Begin
function NewWindow(mypage, myname, w, h, scroll) {
var winl = (screen.width - w) / 2;
var wint = (screen.height - h) / 2;
winprops =
'height='+h+',width='+w+',top='+wint+',left='+winl+',scrollbars='+scroll+',resizable'
win = window.open(mypage, myname, winprops)
if (parseInt(navigator.appVersion) >= 4) { win.window.focus(); }
}
// End -->
</script>

- På linket som får billedet til at poppe op er så denne kode:

onClick="NewWindow(this.href,'link','384','325','no');return
false;">HER</a>

- Men nu kunne jeg godt tænke mig at når man trykkede på linket så
åbnede siden sig i fuld størrelse. Hvordan ser koden ud til det?

--
Med venlig hilsen / Best regards
Palle Hans Jensen

"I took the initiative in creating the internet" - Al Gore

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 19-02-02 16:06

Tue, 19 Feb 2002 11:18:30 +0100, skrev Palle Hans Jensen
<usenet@nospam.dk>:

>- Men nu kunne jeg godt tænke mig at når man trykkede på linket så
>åbnede siden sig i fuld størrelse. Hvordan ser koden ud til det?

Hvad mener du med fuld størrelse?

I et fuldskærmsvindue uden værktøjslinjer, adressebar osv.?

Eller blot åbnes maximeret, men med alle værktøjslinjerne?
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Palle Hans Jensen

Dato : 19-02-02 16:22

A dude from the usenet called Knud Gert Ellentoft
<knudgert@mail.tele.dk> wrote:

>Hvad mener du med fuld størrelse?

- Jep sorry.. Kunne godt se at det var forvirrende. Jeg var inde og se
på din side, og kan se en pop-up der fylder hele siden.

>I et fuldskærmsvindue uden værktøjslinjer, adressebar osv.?

- Faktisk er det jeg vil have bare at der åbner en ny side _blank når
jeg trykker på en af mine billeder. Og ja med værktøjslinier. På den
nye side vil jeg bare have en knap hvor der står <Luk denne side>.

- Jeg har prøvet med javascriptet, men her spørger Explorer om man
virkelig gerne vil lukke denne side.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 19-02-02 18:09

Tue, 19 Feb 2002 16:21:56 +0100, skrev Palle Hans Jensen
<usenet@nospam.dk>:

>- Jeg har prøvet med javascriptet, men her spørger Explorer om man
>virkelig gerne vil lukke denne side.

Når man åbner et vindue med target="_blank" vil den dialogboks
altid komme.

Du kan kun undgå det ved, at bruge javascript med window.open

"window.open('','popup',
'buttons=yes,scrollbars=yes,location=yes,menubar=yes,resizable=yes,status=yes,directories=yes,
toolbar=yes 'left=0,top=0,' )">Gå til Link</a>

Skal stå på en lang linje.

Og på popusiden, en lukkeknap

<form><input type='button' value='Luk'
onClick='window.close()'></form>

For at være sikker på, at den altid åbner maksimeret skal <body>
på popupsiden være

screen.availWidth,screen.availHeight)">

Fra : Palle Hans Jensen

Dato : 19-02-02 18:20

<knudgert@mail.tele.dk> wrote:

> [...]

>Og på popusiden, en lukkeknap

>For at være sikker på, at den altid åbner maksimeret skal <body>

- Takker..!

- Jeg prøver det.. Det bliver lidt hårdt arbejde. Jeg har 50 billeder
som man skal klikke på, og når man så klikker på et billede skal
pop-up'en komme med en forklarende tekst..

Men tak!