Kopiere tabel mellem databaser
Fra : Klaus Ambrass

Dato : 19-02-02 08:16

Hej,

på min SQL-server 2000 har jeg to forskellige databaser (A og B). Nu er det
sådan at A indeholder en tabel jeg skal bruge i B, og den er temmelig stor,
så jeg vil helst ikke indtaste hele molevitten en gang til. Klippe-klistre
virker ikke, og jeg harforsøgt at SELECTe A og INSERTe i B, men syntaksen
kan jeg ikke få rigtigt.

Hvordan kopierer jeg tabellen fra A til B? Og/eller hvad er syntaksen for
at hente data fra A når jeg er (super)bruger i B?

--
Klaus Ambrass

IT - Storstrøms Amt
kam@it.stam.dk

Fra : Klaus Ambrass

Dato : 19-02-02 14:07

Klaus Ambrass <kam@it.stam.dk> wrote in

> [...]
>
> Hvordan kopierer jeg tabellen fra A til B? Og/eller hvad er syntaksen
> for at hente data fra A når jeg er (super)bruger i B?

Man bruger vist blot "Enterprise Manager" og vælger "Export Data...".

Men hvad nu hvis jeg fra Database A gerne vil (korrekte rettigheder
forudsat naturligvis) læse i tabellen i Database B?

--
Klaus Ambrass

IT - Storstrøms Amt
kam@it.stam.dk

Fra : Stig Johansen

Dato : 20-02-02 10:20

Hej.

"Klaus Ambrass" <kam@it.stam.dk> wrote in message
> Men hvad nu hvis jeg fra Database A gerne vil (korrekte rettigheder
> forudsat naturligvis) læse i tabellen i Database B?

Hvis du tænker på, du har en connection til database A, evt via et program,
og ønsker at joine tabeller fra database B, så understøtter MS SQLServer
følgende syntaks:

SELECT EtEllerAndet FROM TabelIDatabaseA
INNER JOIN (eller hvad)
DatabaseB.owner.tabelnavn
ON ....

og hvis du har flere server på samme net, kan man også lave følgende via
linked server:
SELECT EtEllerAndet FROM TabelIDatabaseA
INNER JOIN (eller hvad)
DenAndenServer.DatabaseB.owner.tabelnavn
ON ....

--

Med venlig hilsen/Best regards
Stig Johansen

Fra : Jan Eliasen

Dato : 20-02-02 08:54

Fra : Anders Truels Nielse~

Dato : 23-02-02 15:02

Du kan også gøre således:

SELECT * INTO B..minTabel FROM A..MinTabel

Anders

Fra : Brian Boese

Dato : 05-03-02 08:20

Du skal benytte export/import.