Smittefare fra togsæder.
Fra : Keld Lergren Nielsen

Dato : 19-02-02 03:49

Hej Gruppe!

Jeg er kommet omkring nedenstående historie, som jeg godt kunne
bruge gruppens viden til at be- eller (helst) afkræfte. Jeg kan
godt finde nævnte universitet URL: <http://www.ucl.ac.uk/>, men
de har ikke noget "Department of Forensics".

I løbet af efteråret 2000 fjernede et hold forskere fra
"Department of
Forensics at University College London" en række passagersæder
fra et af
togene i Londons underground. Sæderne skulle bruges til en
undersøgelse af
hygiejnen i sæderne.
Efter undersøgelsen, var dette, hvad de fandt "på overfladen" af
sæderne:
4 typer hår (menneske, mus, rotte og hund)
7 typer af insekter (de fleste levende)
Opkast fra mindst 9 forskellige mennesker.
Menneskeurin fra mindst 4 forskellige mennesker.
Menneskeafføring.
Dyreafføring.
Menneskesæd.

Da man skilte sæderne ad, fandt man:
Resterne af 6 mus.
Resterne af 2 store rotter.

Undersøgelsen konkluderer at:
Hvis du hviler du arm på et af armlænene, overfører du til din
krop,
naturlige olier og sved fra op til 400 forskellige mennesker.
Det er
"sundere" at ryge 5 smøger om dagen, end at rejse 1 time med
toget.
Det er tilmed mere hygiejnisk at køre din hånd rundt i, et
fornyligt skyllet
toilet, før du spiser, end at tørre din hånd af på et af sæderne
i toget.

Keld Lergren Nielsen

"Alkohol har aldrig helbredt et menneske for forkølelse -
- men det har lægevidenskaben på den anden side heller aldrig"

Winston Churchil.

Fra : Niels

Dato : 19-02-02 12:06

Hej
Det lyder som en and.
Der er ikke umiddelbart er retsmedicinsk institut på University College
London, det nærmeste er The Jill Dando Institute of Crime Science men det er
først startet 26 april 2001.
Jeg kan heller ikke forestille mig hvordan de kan skille Menneskeurin og
opkast fra flere personer fra hinanden.
Desuden kan man ikke gradere risikoen og sammenligne den med f.eks. rygning.
Selv om det skulle være sandt, er det begrænset hvor farligt det er (ud over
at der ikke ville være så lækkert), vi er jo alle forsynet med en betydelig
modstandskraft for at kunne klare os her på jorden.
Hilsen Niels

Fra : Keld Lergren Nielsen

Dato : 20-02-02 23:57

"Niels" skrev i en meddelelse ...
> Hej
> Det lyder som en and.

Ja - Det er også min antagelse.

> [...]
en betydelig
> modstandskraft for at kunne klare os her på jorden.

I øvrigt tak for svaret.