Hjælp til opsætning af netværk mellem OS w~
Fra : Otto Meurer

Dato : 25-01-01 14:02

Hej NG

Er der mon en venlig sjæl der kan give mig nogle retningslinier/vejledning i
hvordan jeg laver et LAN mellem WIN2K og WIN98.

Nu har jeg prøvet hele dagen og jeg har stadig problemer med at se fra min
98 maskine til min 2K maskine.

Jeg kan pinge fra begge sider og dår også svar, men når jeg åbner
netwærkssteder så finder min win98 maskine kun sig selv, ligeledes kan jeg
ikke finde win2k maskinen ved at søge efter den.

Jeg er ved at få grå hård i hovedet og håber evt at der er en der har
mulighed for at hjælpe mig.

På forhånd tak

Otto Meurer

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 25-01-01 14:10

"Otto Meurer" <webmaster@horse.dk> wrote in message
> [...]
> ikke finde win2k maskinen ved at søge efter den.
>
> Jeg er ved at få grå hård i hovedet og håber evt at der er en der har

Er fil- og udskriftsdeling aktiveret?

--
Bjarke Andersen

Fra : Otto Meurer

Dato : 25-01-01 14:10

Ja på begge maskiner

Fra : Lars Overgaard

Dato : 25-01-01 15:40

"Otto Meurer" <webmaster@horse.dk> skrev i en meddelelse
> Ja på begge maskiner
>
> "Bjarke Andersen" <bjoeg@*spammer*bjoeg.dk> skrev i en meddelelse

> retningslinier/vejledning

> min

Aktiver din "guest account" på Win2K-maskinen.

/Lars

Fra : Otto Meurer

Dato : 25-01-01 16:03

Er gjort, men det virkede ikke før end at netbui var installed ellers tak

Otto

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 25-01-01 22:54

Hej Otto

> Er gjort, men det virkede ikke før end at netbui var installed ellers tak

Har du checket at Netbios er enablet på TCP/IP ?

--
Mvh Barne Duelund, duelund@danbbs.dk
Opsætning af Win98SE ICS, Bootable CD-ROM, Fjernstyring med VNC m.m.:

Fra : Otto Meurer

Dato : 25-01-01 23:31

"Bjarne Duelund" <_X_duelund@danbbs.dk> skrev i en meddelelse
> Har du checket at Netbios er enablet på TCP/IP ?

Øhhhhh

i Win2k kan jeg ikke se egenskaber for Net´bui og om tcp/ip er enablet,
hvordan tjkker jeg det??

På forhånd tak

Otto Meurer

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 26-01-01 17:52

Hej Otto

> i Win2k kan jeg ikke se egenskaber for Net´bui og om tcp/ip er enablet,
> hvordan tjkker jeg det??

Ikke NetBEUI, men NetBIOS.
Advanced egenskaber for TCP/IP (svjh - ej Win2k lige nu og her).

--
Mvh Bjarne Duelund
duelund@danbbs.dk

Fra : Otto Meurer

Dato : 26-01-01 23:06

Hej Bjarne

> Ikke NetBEUI, men NetBIOS.
> Advanced egenskaber for TCP/IP (svjh - ej Win2k lige nu og her).

Ja det er aktiveret men ikke LMHOSTS opslag...

Otto Meurer

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 25-01-01 15:52

"Otto Meurer" <webmaster@horse.dk> wrote in message
> Ja på begge maskiner

Kører du nogen form for firewall?

--
Bjarke Andersen

Fra : Otto Meurer

Dato : 25-01-01 16:04

Ja Zonealarm, men den er konfigureret korrekt. Netbui protokollen løste mit
problem.

Otto

Fra : Otto Meurer

Dato : 25-01-01 14:37

Jeg har endelig fundet en løsning, nu virker det i hvert fald =))

NetBEUI var løsningen..

Otto Meurer

Fra : Hunter

Dato : 25-01-01 15:45

Er maskinerne i samme WorkGroup?
Kan du finde din W2K PC ved at søge efter den på navnet?

Fra : Otto Meurer

Dato : 25-01-01 16:05

Ja de er i samme workgroup, og nej jeg kan ikke søge på hverken navn eller
ip, fra min win98 til min win2k maskine. Jeg kan pinge begge veje, efter at
have installeret netbui protokollen, virker det altsammen.

Otto

Fra : Hunter

Dato : 25-01-01 15:51

Er maskinerne i samme WorkGroup?