/ Forside / Teknologi / Internet / Sikkerhed / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Sikkerhed
#NavnPoint
stl_s 37026
arlet 26827
miritdk 20260
o.v.n. 12167
als 8951
refi 8694
tedd 8272
BjarneD 7338
Klaudi 7257
10  molokyle 6481
hvilket backup program skal man vælge?
Fra : Christian Andersen


Dato : 18-02-02 21:48

Jeg har fået installeret OS Win XP. Hvilket backup program kan anbefales.
Kan Ghost 2002 benyttes?
På forhånd tak for hjælpen

Christian



 
 
Gevaldi (18-02-2002)
Kommentar
Fra : Gevaldi


Dato : 18-02-02 22:08


"Christian Andersen" <cpa@post.tele.dk> skrev i en meddelelse news:3c7168b1$0$278$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Jeg har fået installeret OS Win XP. Hvilket backup program kan anbefales.
> Kan Ghost 2002 benyttes?
> På forhånd tak for hjælpen

Ghost er ikke et backup program
i gængs forstand, men til at lave
et Image af din hd/partitioner.

Skal du have et backup program, vil
jeg anbefale:Stones KopiKontrol.
Ved dog ikke om det kan bruges til
XP, men hvis det gør, så får du ikke
noget bedre.
http://www.stoneware.dk/


/Gevaldi


Peter Loumann (18-02-2002)
Kommentar
Fra : Peter Loumann


Dato : 18-02-02 23:54

Mon, 18 Feb 2002 22:08:05 +0100, "Gevaldi" <dynamolygte@hotmail.com>
wrote:

>Skal du have et backup program, vil
>jeg anbefale:Stones KopiKontrol.
>Ved dog ikke om det kan bruges til
>XP,

Jo jo, det er ikke noget problem.

>men hvis det gør, så får du ikke
>noget bedre.

Jeg er ikke enig: Jeg kan ikke få det til kun at kopiere filer med
a-bit. Det er for mig en væsentlig mangel. Det kan heller ikke
komprimere. Det er for mig mindre væsentligt.

hilsen pelo


Gevaldi (19-02-2002)
Kommentar
Fra : Gevaldi


Dato : 19-02-02 09:14


"Peter Loumann" <pelo@mailserver.dk> skrev i en meddelelse news:1b137u8qdnaq47mj5t6u8ncjdprj5bj06m@4ax.com...

> Jeg er ikke enig: Jeg kan ikke få det til kun at kopiere filer med
> a-bit. Det er for mig en væsentlig mangel. Det kan heller ikke
> komprimere. Det er for mig mindre væsentligt.


Prøv:
Fanebladet Filfiltrering og så sætter
du flueben i "Kopier kun nye og
ændrede filer".

/Gevaldi


Peter Loumann (19-02-2002)
Kommentar
Fra : Peter Loumann


Dato : 19-02-02 11:12

Tue, 19 Feb 2002 09:14:05 +0100, "Gevaldi" <dynamolygte@hotmail.com>
wrote:

>> Jeg er ikke enig: Jeg kan ikke få det til kun at kopiere filer med
>> a-bit

>Prøv:
>Fanebladet Filfiltrering og så sætter
>du flueben i "Kopier kun nye og
>ændrede filer".

Det har jeg prøvet. Så funker det, indtil jeg skifter back-up-medie
(cd-r). Så begynder den forfra. Med andre ord, den går ikke efter
a-bit, men sammenligner filer på original og destination. Som jeg ser
det..., desværre...

hilsen pelo


Peder Vendelbo Mikke~ (19-02-2002)
Kommentar
Fra : Peder Vendelbo Mikke~


Dato : 19-02-02 15:25

"Peter Loumann" wrote

> Jeg kan ikke få det til kun at kopiere filer med a-bit.

Har du overvejet xcopy "drev der skal kopieres fra" "drev der skal
kopieres til" /A?
(jeg går ud fra at xcopy ikke skal røre archive-bitten).

Eventuelt kunne du også bare bruge det medfølgende backup-program, som
er en nedskaleret udgave fra Veritas.

Med venlig hilsen

Peder


Peter Loumann (19-02-2002)
Kommentar
Fra : Peter Loumann


Dato : 19-02-02 17:29

Tue, 19 Feb 2002 15:24:58 +0100, "Peder Vendelbo Mikkelsen"
<pedervm@myrealbox.com> wrote:

>> Jeg kan ikke få det til kun at kopiere filer med a-bit.
>
>Har du overvejet xcopy "drev der skal kopieres fra" "drev der skal
>kopieres til"

Som *.bat? Ja, det brugte jeg altid på win98 og WinME. Det er jo både
enkelt og effektivt. Men jeg kan desværre ikke få det til at funke på
WinXp (ntfs) :o/

> /A?
>(jeg går ud fra at xcopy ikke skal røre archive-bitten).

Næh, det så jeg da gerne. Men denne her

XCOPY c:\Documents and Settings\pelo\Dokumenter\*.* G:\DOKUMENTER\*.*
/S /M

vil ikke virke. Jeg har prøvet at forkorte til 8-tegn, men det hjalp
ikke...

>Eventuelt kunne du også bare bruge det medfølgende backup-program, som
>er en nedskaleret udgave fra Veritas.

Ja, det er for så vidt udmærket. Jeg brugte det i starten, men så mig
gal på det, da jeg kopierede direkte til cd-r. Det klarede den normalt
fint (har roxio directCD), men her løb cd'en tør for plads, og det fik
programmet til at gå ned og ødelagde cd'en. Bat-filerne plejede ikke
af få problemer af den grund, men de komprimerede naturligvis heller
ikke.

hilsen pelo


Gevaldi (19-02-2002)
Kommentar
Fra : Gevaldi


Dato : 19-02-02 17:46


"Peter Loumann" <pelo@mailserver.dk> skrev i en meddelelse news:omu47ugtsnnn2esh1ql8vni34u8kan3qf8@4ax.com...

> XCOPY c:\Documents and Settings\pelo\Dokumenter\*.* G:\DOKUMENTER\*.*
> /S /M
>
> vil ikke virke. Jeg har prøvet at forkorte til 8-tegn, men det hjalp
> ikke...

Jeg har lige afprøvet denne i WinME:

Xcopy /m d:\dokumenter\Pladekartotek.mde\. a:\Plader\

og den virkede, a attributten blev "slukket"
og filen blev gemt med det lange filnavn.

Jeg kan huske da jeg excellerede meget i
batch filer, at der gik langt tid inden jeg
fandt ud af det med a attributten, men
det sidste punktum efter den sidste
backslash gjorde underværker.

/Gevaldi


Asbjorn Hojmark (20-02-2002)
Kommentar
Fra : Asbjorn Hojmark


Dato : 20-02-02 00:44

On Tue, 19 Feb 2002 17:29:04 +0100, Peter Loumann
<pelo@mailserver.dk> wrote:

> XCOPY c:\Documents and Settings\pelo\Dokumenter\*.* G:\DOKUMENTER\*.*
> /S /M

| XCOPY "c:\Documents and Settings\pelo\Dokumenter\*.*" G:\DOKUMENTER\*.* /S /M

-A
--
http://www.hojmark.org/

Peter Loumann (20-02-2002)
Kommentar
Fra : Peter Loumann


Dato : 20-02-02 10:46

Asbjorn Hojmark <Asbjorn@Hojmark.ORG> skrev genialt:

>> XCOPY c:\Documents and Settings\pelo\Dokumenter\*.* G:\DOKUMENTER\*.*
>> /S /M
>
>| XCOPY "c:\Documents and Settings\pelo\Dokumenter\*.*" G:\DOKUMENTER\*.* /S /M

Halløjsa! Det kan nok være, de "" gjorde en forskel! Dem kendte jeg
slet ikke, og behøvede dem ikke på det tidligere system, hvor det bare
hed

XCOPY c:\\Dokumenter\*.* ...

Er det på grund af den lange sti? I hvert fald: du har med et par
tastetryk løst alle min backup-problemer og sikret dig en fremtrædende
plads i mit testamente. *Tusind tak!* Her gik jeg og troede, det var
et Xp- / NTFS-problem...

>-A

Det er formentlig din sig. og ikke endnu en parameter...


de varmeste hilsner pelo,
der godt kunne håbe på, at DOS en dag blev så smart, at det gav en
konkret fejlmelding i stedet for bare at lukke vinduet ned igen.


Niels Callesøe (20-02-2002)
Kommentar
Fra : Niels Callesøe


Dato : 20-02-02 11:10

Peter Loumann wrote:

> Er det på grund af den lange sti?

Ja.

--
Niels Callesøe - nørd light
pfy[at]nntp.dk - http://www.pcpower.dk/disclaimer.php
"Again and again they struck him on the head with a
patch cable and spat upon him." - Book of THOL, verses

Alex Holst (20-02-2002)
Kommentar
Fra : Alex Holst


Dato : 20-02-02 11:08

Peter Loumann <pelo@mailserver.dk> wrote:
> Halløjsa! Det kan nok være, de "" gjorde en forskel! Dem kendte jeg
> slet ikke, og behøvede dem ikke på det tidligere system, hvor det bare
> hed
>
> XCOPY c:\\Dokumenter\*.* ...
>
> Er det på grund af den lange sti?

Nej, det er pga. mellemrum i stinavnet. Xcopy adskiller argumenter ved
mellemrumstegnet.

--
I prefer the dark of the night, after midnight and before four-thirty,
when it's more bare, more hollow. http://a.area51.dk/


Peter Loumann (20-02-2002)
Kommentar
Fra : Peter Loumann


Dato : 20-02-02 11:30

Wed, 20 Feb 2002 11:07:32 +0100, Alex Holst <a@area51.dk> wrote:

>Peter Loumann <pelo@mailserver.dk> wrote:

>> XCOPY c:\\Dokumenter\*.* ...

Ups! Min trykfejl: XCOPY c:\Dokumenter\*.* ...

>> Er det på grund af den lange sti?

>Nej, det er pga. mellemrum i stinavnet.

Hvilket mellemrum? Der er da ikke noget mellemrum.

hilsen pelo


Peter Brodersen (20-02-2002)
Kommentar
Fra : Peter Brodersen


Dato : 20-02-02 11:42

On Wed, 20 Feb 2002 11:30:02 +0100, Peter Loumann <pelo@mailserver.dk>
wrote:

>>Nej, det er pga. mellemrum i stinavnet.
>
>Hvilket mellemrum? Der er da ikke noget mellemrum.

"Documents and Settings" - to stk.

--
- Peter Brodersen

Peter Loumann (20-02-2002)
Kommentar
Fra : Peter Loumann


Dato : 20-02-02 12:41

Wed, 20 Feb 2002 11:41:45 +0100, Peter Brodersen
<professionel@nerd.dk> wrote:

>>Hvilket mellemrum? Der er da ikke noget mellemrum.
>
>"Documents and Settings" - to stk.

<røde ører>ups!</>

p


Niels Callesøe (20-02-2002)
Kommentar
Fra : Niels Callesøe


Dato : 20-02-02 16:21

Alex Holst wrote in <news:slrna76tb4.273f.a@C-Tower.Area51.DK>:

>> Er det på grund af den lange sti?
>
> Nej, det er pga. mellemrum i stinavnet. Xcopy adskiller argumenter
> ved mellemrumstegnet.

Du har selvfølgelig ret, Alex. Det var egentlig også det jeg mente, men
det var hvist egentlig ikke det jeg skrev.. hov. :)

--
Niels Callesøe - nørd light @work
http://www.pcpower.dk/disclaimer.php
pfy[at]nntp.dk
Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC Internet.

Peter Loumann (20-02-2002)
Kommentar
Fra : Peter Loumann


Dato : 20-02-02 16:51

20 Feb 2002 15:21:28 GMT, "Niels Callesøe" <pfy@nntp.dk> wrote:

>Det var egentlig også det jeg mente, men
>det var hvist egentlig ikke det jeg skrev.. hov. :)

Bare folk dog ville lære at læse det man *mener* i stedet for det man
*skriver*

pelo


Peder Vendelbo Mikke~ (20-02-2002)
Kommentar
Fra : Peder Vendelbo Mikke~


Dato : 20-02-02 19:35

"Peter Loumann" wrote

> der godt kunne håbe på, at DOS en dag blev så smart, at det gav en
> konkret fejlmelding i stedet for bare at lukke vinduet ned igen.

Du kan da bare opsætte vinduet til ikke at lukke, efter endt udførsel
af kommandoen.

Læs manualen, den findes i elektronisk form ved at trykke på tasten F1,
søg efter cmd.exe.

Med venlig hilsen

Peder


Peter Loumann (21-02-2002)
Kommentar
Fra : Peter Loumann


Dato : 21-02-02 09:20

Wed, 20 Feb 2002 19:34:46 +0100, "Peder Vendelbo Mikkelsen"
<pedervm@myrealbox.com> wrote:

>> der godt kunne håbe på, at DOS en dag blev så smart, at det gav en
>> konkret fejlmelding i stedet for bare at lukke vinduet ned igen.
>
>Du kan da bare opsætte vinduet til ikke at lukke, efter endt udførsel
>af kommandoen.

Det havde jeg også gjort med linjeskift + "pause", men så langt nåede
den jo aldrig i kommandoerne på grund af fejl inden.

>Læs manualen, den findes i elektronisk form ved at trykke på tasten F1,
>søg efter cmd.exe.

Min evige dårlige samvittighed, men: ja, det vil jeg gøre. Tak!

hilsen pelo


Mads M N. (19-02-2002)
Kommentar
Fra : Mads M N.


Dato : 19-02-02 22:47

On Mon, 18 Feb 2002 21:48:27 +0100, "Christian Andersen"
<cpa@post.tele.dk> wrote:

>Jeg har fået installeret OS Win XP. Hvilket backup program kan anbefales.
Jeg købte Easebackup fornyligt og er supertilfreds... Det er billigt,
simpelt og hypereffiktivt...

http://www.kiesoft.com

/MMN

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408847
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste