Internetudbyder i Sverige
Fra : Mogens

Dato : 18-02-02 21:50

Sikkert lidt off-topic, men jeg har forgæves forsøgt at spørge på det
samme i Usenet U-landet Sverige. Der foregår ikke en hujende meter i
deres diskussionsgrupper, men måske er der hjælpe at hente her:

Jeg leder efter en Internetudbyder der kan tilbyde opkobling med fast
IP-adresse i Sölvesborg. Det kan lyde som en dårlig joke, men vi har
faktisk ikke kunnet finde nogen efter en del søgen og ringen rundt !

Mogens

Fra : Jens

Dato : 18-02-02 22:01

"Mogens" <m_lunde@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg leder efter en Internetudbyder der kan tilbyde opkobling med fast
> IP-adresse i Sölvesborg. Det kan lyde som en dårlig joke, men vi har
> faktisk ikke kunnet finde nogen efter en del søgen og ringen rundt !

Fandt dette på spray.se (Sverige's svar på Jubii)

http://www.solvenet.se/adsl.html

Jens

Fra : Mogens

Dato : 18-02-02 22:10

On Mon, 18 Feb 2002 22:01:13 +0100, "Jens" <jens@_NOSPAM_get2net.dk>
wrote:

>Fandt dette på spray.se (Sverige's svar på Jubii)
>
>http://www.solvenet.se/adsl.html

Hej Jens,

Og tak for et hurtigt svar. Jeg fik ikke præciseret at der er tale om
en erhvervsopkobling - den side du henviser til vedrører åbenbart
private husstande. Og så den meget problematiske detalje: Fast
IP-adresse!

Mogens

Fra : Jens

Dato : 18-02-02 22:20

> [...]
> en erhvervsopkobling - den side du henviser til vedrører åbenbart
> private husstande. Og så den meget problematiske detalje: Fast

Nævnte side henviser bla. til Telia. Dvs. at Telia jo åbenbart tilbyder ADSL
i området.
Så er det jo bare at kontakte dem. Jeg vil foreslå http://www.telia.se,
er det bare et spørgsmål om at kontakte dem. De fleste svenskere kan med
lidt anstrengelser godt forstå dansk og omvendt.

Jens

Fra : Søren Blom

Dato : 18-02-02 22:15

Hvad med Telia, har I kikkede på www.telia.se ?

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 18-02-02 22:30

"Mogens" <m_lunde@post8.tele.dk> wrote in message

> Jeg leder efter en Internetudbyder der kan tilbyde opkobling med fast
> IP-adresse i Sölvesborg. Det kan lyde som en dårlig joke, men vi har
> faktisk ikke kunnet finde nogen efter en del søgen og ringen rundt !

Hey

Nu har jeg siddet og surfet det Svenske net i en halv time tid..

Og ser ud til at http://www.telenordia.se/ måske kan jobbet..

Der står bla. her:

http://www.telenordia.se/upload/PDF/pb_internet_adsl.pdf

Fem fasta publika IP-adresser. Behöver du fler fasta
publika IP-adresser kan du köpa tilläggstjänsten
"Möjlighet att ansöka om fler IP-adresser".

Jeg ved ikke om de dækker i området..

Men kontakt dem,, de skriver:

Innan beställning görs en accessförfrågan för att se om tjänsten kan
levereras inom det område där ditt företag finns. Detta tar ca en vecka.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 18-02-02 22:31

> http://www.telenordia.se/upload/PDF/pb_internet_adsl.pdf

De har bla. også som de eneste jeg har set,, adsl top til 4 Mbit

Fra : Mogens

Dato : 19-02-02 11:48

On Mon, 18 Feb 2002 22:29:37 +0100, "Bjarke Hansen"
<bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> wrote:

Tak for hjælpen! Jeg skal dog lige tilføje at vi selvfølgelig selv har
udfoldet en del bestræbelser på at lokalisere en udbyder, herunder har
vi selvfølgelig haft kontakt til den altdominerende udbyder Telia.
Mine EDB-folk har dog givet op, hvilket jeg fandt underligt, men
Sverige kan jo køre med andet set-up end hvad vi bruger i Danmark.
Vi prøver at kontakte Telenordia, men problemet med en del af de
respektive leverandører vi har haft fat i er at de ikke dækker et
marginalområde som Sölvesborg.
Mit håb med spørgsmålet var at en eller anden havde friske erfaringer
fra en lignende opgave, og som kunne øse af disse.

Hilsen Mogens

Fra : Allan Jensen

Dato : 26-02-02 15:12

> [...]
>Vi prøver at kontakte Telenordia, men problemet med en del af de
>respektive leverandører vi har haft fat i er at de ikke dækker et

Hejsa - jeg sidder akkurat med samme opgave som dig. Jeg er på en
skole lidt nord for Ullared hvor vi også gerne ville have en ADSL
linie. Men jeg har svært ved at finde ud af hvilke udbydere der er.
Der er Telia og Telenordia - har du flere på din liste?

Fra : Jens

Dato : 27-02-02 21:30

"Allan Jensen" <public@hverdag.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> linie. Men jeg har svært ved at finde ud af hvilke udbydere der er.
> Der er Telia og Telenordia - har du flere på din liste?

Et søg på Google giver følgende:
<http://www.google.com/search?hl=da&q=ADSL%2BUllared&btnG=Google-s%F8gning&
lr=>

Så umiddelbart ikke ADSL hos andre en nævnte, men se
http://www.falkenberg.se/bredband/index.asp, som fortæller at i Ullared
bliver det trådløst.

Jens