Hvilken Bærbar??
Fra : sls

Dato : 18-02-02 19:59

Hej NG!!!

Jeg har 15.000 til en bærbar, men ved intet om bærbar.

Jeg har set på en i metro
http://www.metro.dk/indhold/kataloger/prodlist.asp?ktype=1
er den pengene værd?
Eller skal jeg købe en anden??

Please Help!!!

Mvh sls

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 18-02-02 20:26

"sls" <slsREMOVE@sol.dk> skrev

> Jeg har set på en i metro
> http://www.metro.dk/indhold/kataloger/prodlist.asp?ktype=1
> er den pengene værd?

Du skal være opmærksom på, at denne - og mange andre billige - bærbare
computer bruger en almindelig stationær processor. En sådan bruger langt
mere strøm og genererer mere varme end en ægte "mobile" processor. Netop
strømforbrug og varme er vigtige faktorer i forbindelse med køb af bærbar
computer - varme betyder blæserstøj, strømforbrug betyder kortere
batteritid.

Celeron processorere fås pt. kun i mobile versioner op til 866 Mhz.

> Eller skal jeg købe en anden??

Tja... Jeg har selv købt en Compaq 705EA til 15000, som er udstyret med
en mobile processor. Ellers er specifikationerne stort set ens med
Amiloen. Dog har jeg problemer med lydudgangen, hvilket ifølge visse
teknikere på Compaq skulle være et generelt hardwareproblem med hele
700-serien, som de ikke kan hitte ud af at løse....

Der er jo altid Dell, som nok er en smule dyrere, men også har et rigtig
godt ry.

mvh
Peter

Fra : sls

Dato : 18-02-02 20:39

Hej

Og tak for svaret..
Jeg har lige set på den Presario 705EA som du har, men den er med en AMD
prosessor, bliver de ikke meget mere vare end intels cpuer? Eller kan man få
den med en anden cpu?

Mvh sls

Fra : Ape

Dato : 19-02-02 00:16

"sls" <sls@sol.dk> wrote in message news:a4rlbc$1jjk$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> prosessor, bliver de ikke meget mere vare end intels cpuer? Eller kan man

Det mener jeg ikke gælder for AMDs mobile serie, deres styring af CPUen
taksfrekvens er mere avanceret end Intels.

AMD mobile Duron og Athlon4 har PowerNow! som regulerer CPUen taktfrekvens.
Den er lignende Intels SpeedStep, men PowerNow! har op til 17 indstillinger
for taktfrekvens mod SpeedSteps to.

PowerNow! kan indstilles i tre forskellige tilstande til at styre
strømforbruget.

Se under PowerNow!

http://216.194.77.198/news/2002/02/020201_PC/020201_PC.htm
Om PowerNow!
http://www.amd.com/us-en/Processors/SellAMDProducts/0,,30_177_3472_1394^1413
^2135,00.html

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 19-02-02 00:16

"sls" <sls@sol.dk> skrev

> [...]
AMD
> prosessor, bliver de ikke meget mere vare end intels cpuer? Eller kan

Jo en almindelig Athlon bliver varmere end en almindelig Pentium. Men
Compaq 705EA er udstyret med AMDs mobile Athlon4 med PowerNow teknologi,
hvilket betyder, at processoren kun kører de antal Mhz, der er behov for.
Den bliver derfor ikke særlig varm under normal drift. Intels SpeedStep
teknologi har kun to hastighedssteps mens Powernow har op til 17.

Dvs. at sidder du og arbejder i Word vil computeren gå ned og køre fx 200
Mhz. Blæseren i min Compaq kører derfor stort set kun når jeg spiller -
ellers starter den kun lige kortvarigt.

Læs bl.a. om PowerNow på
http://www.epinions.com/cmd-review-2058-189C8D23-39D90F6F-prod3

mvh
Peter

Fra : Ape

Dato : 19-02-02 02:53

"Chuke Mimergolf" <spam@nej.for.pokker> wrote in message

> [...]
>
> Dvs. at sidder du og arbejder i Word vil computeren gå ned og køre fx 200
> Mhz. Blæseren i min Compaq kører derfor stort set kun når jeg spiller -

Jeg er bare så enig

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 19-02-02 11:18

"Ape" <ape@ofir.dk> skrev

> Jeg er bare så enig

He he... I lige måde

mvh
Peter

Fra : Deaster

Dato : 18-02-02 21:11

Hvad kan jeg sige: www.dell.dk de virker bare hver gang.

--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig

Fra : Kasper Carøe Olsen

Dato : 19-02-02 00:53

Konfigurer en Dell Inspiron 4100 som du ønsker på dell.dk ...jeg har ikke
fortrudt det...

/Kasper

Fra : ab

Dato : 19-02-02 15:32

Det er som om, at det ikke er gået op for diverse producenter (incl. Dell),
at man nu kan købe 1.7 GHz Pentium 4 bærbare til under kr. 20.000,-. Dell
kører stadig med Deres topmodel 8100 på "gårsdagens" 1.2 GHz ?

Min nyerhvervelse er:

Mitac Notebook 8170 P4 1700 MHz
- 15.1" TFT skærm
- 256 MB / ATI 16 MB DDR Vram
- 8/24X speed DVD
- SB comp. Lydmodul
- K56 modem og 10/100 netkort
-TV-Out, FireWire, USB, LI-ON batteri
- Bæretaske
- 2 års garanti

MVH ab
-------------

Fra : Deaster

Dato : 19-02-02 17:08

"ab" <abc_ab@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> at man nu kan købe 1.7 GHz Pentium 4 bærbare til under kr. 20.000,-. Dell
> kører stadig med Deres topmodel 8100 på "gårsdagens" 1.2 GHz ?

Jep, men så tjek lige dit strømforbrug. P4 er vist ikke kommer i en mobil
version endnu, så det er nok den alm. P4 der bliver brugt. Og der er også en
ret stor kvalitestforskel, men tillykke alligevel

Fra : Ulrich Sørensen

Dato : 19-02-02 21:14

Enig det kører bare.

/Ulrich

Ulrich Sørensen
Brandevej 10, 10
9220 Aalborg Ø

Mobile: +45 2126 9937
Email: ulrichs@acoustics.auc.dk
ICQ: 33830406

Fra : Kenneth Olsen

Dato : 19-02-02 21:15

Dell er bare godt - sidder selv med en Inspiron 4000
eneste jeg kan klage over er harddisken som larmer lidt, men det er IBM
som har skylden for det - hvad kan man få af pænt store harddiske til
bærbare som ikke siger noget - og hvad koster de?

--
Kenneth Olsen kenneth@olsen.dk http://www.kenneth.olsen.dk
"Det er en sund interesse der får folk til at undre sig over dagligdags

Fra : Uni Bull

Dato : 20-02-02 16:07

"Kenneth Olsen" <kenneth@olsen.dk> wrote in message
> Dell er bare godt - sidder selv med en Inspiron 4000

Apropos Inspiron!
Har du haft problemer med Suspend/Standby ?

Jeg kan simpelthen ikke få det til at fungere under XP Pro UK
Jeg har været forbi et utal af Dell-drivere - og nu er DellSupport holdt op
med at svare mine mails :-/

--
Uni Bull

Fra : Kenneth Olsen

Dato : 20-02-02 18:42

Uni Bull skrev:

> [...]
>
> Jeg kan simpelthen ikke få det til at fungere under XP Pro UK
> Jeg har været forbi et utal af Dell-drivere - og nu er DellSupport holdt op

Jeg bruge stanby når jeg ikke bruge den, slukker den alrig helt, har
bare lagt Windows XP Pro DK ind, og så køre den ellers, har kun hentet
nogle driver til lyd og grafik.

Fra : Uni Bull

Dato : 21-02-02 00:29

> Jeg bruge stanby når jeg ikke bruge den, slukker den alrig helt, har
> bare lagt Windows XP Pro DK ind, og så køre den ellers, har kun hentet
> nogle driver til lyd og grafik.

Hrmpf.... Nå, det bliver (endnu) en reinstall, så må jeg se om det hjælper
(denne gang).
--
Uni Bull