textfiler, textboxe og Alphablend
Fra : Jens Christian Gam

Dato : 18-02-02 19:41

Jeg har gjort den store opdagelse:
Hvis man laver en tekstbox og henter dens indhold fra en tekstfil (med
loadVariableNum kommandoen) er det ikke muligt at bruge tekstboxen i en
videosekvens hvor den alphablender. Mit spøgsmål er som følger: hvordan
laver jeg en tekstbox der fx flytter sig mens den alphablender og fra
starten har hentet sit indhold fra en txt-fil med overstående kommando (som
her bliver gentaget: loadVariableNum). Jeg mener selv at have prøvet alt så
derfor vil jeg gerne have en meget detaljeret forklaring...

--
Venlig hilsen
Jens Christian Gam

Fra : MZH

Dato : 19-02-02 01:01

Så vidt jeg ved kan man ikke bestemme alpha-værdien for dynamiske
tekstfelter, men man kan snyde lidt...

Det virker dog kun, hvos tekstfeltet står oven på en ensfarvet
baggrund:

Hvis du f.eks. har et dynamisk tekstfelt på en hvid baggrund, så
lægger du bare et movieclip på f.eks. 10 frames oven på tekstfeltet. I
movieclipet laver du en hvid kasse der dækker over dit tekstfelt og i
frame 1 sætter du kassens alpha til 0 og laver en stop-action. I frame
10 sætter du alpha = 100% og laver endnu en stop-action.

Når så tekstfeltet skal fade ud, så bruger du TellTarget til at starte
dit movieclip, som så fader op oven på dit tekstfelt - og hvis man
ikke ved bedre ser det ud som om teksten fader ud - voila!

Håber du kan bruge tricket (hvis det var sådan noget du ledte
efter...)

Mikkel

Fra : Michael Peo

Dato : 19-02-02 11:14

Hvis du embedder fontoutlinen til teksten i det dynamiske tekstefelt, og placere dette tekstefelt i et
movieclip kan du godt bruge effekter som alpha, tint osv. - også i tweenings.

/peo
www.bandage.dk