Normal T-bird temperatur ?
Fra : Jørn Hundebøll

Dato : 18-02-02 19:42

Jeg har et ASUS A7V og en 1G T-bird, og ved normaldrift bliver den 55
grader, og ved decodning af film ryger den op på 64.

Findes der er sted hvor man kan se "typisk" CPU temperatur, da jeg har tænkt
at prøve 7 volt tricket, og godt vil vide hvormeget temperaturenmå stige.

Maskinen er ikke overclocket og køleren er en standard alu -
non_silver-with-dual-big-fan-at-low-noise.

Jørn

Fra : Deaster

Dato : 18-02-02 21:12

"Jørn Hundebøll" <xven@netbruger.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Maskinen er ikke overclocket og køleren er en standard alu -
> non_silver-with-dual-big-fan-at-low-noise.

Hmm, med den temp. ville jeg nok hellere overveje at underclocke den før du
begynder med nogen som helst volt tricks.

--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig

Fra : albert

Dato : 19-02-02 07:26

Men vandkøling ligger jeg på 35grader med samme board. En ven ligger på 52
med alm. køling. Er lige kommet fra et Abit board hvor samme køler+samme
cpu gav 26 grader.
Asus har ry for at vise lidt højt, men som tidligere nævnt. 64 grader, så er
der ikke meget at gi af - du må ud og finde en bedre køler først!!

Fra : Kim K

Dato : 19-02-02 10:53

Jeg har samme board som dig og en 1,1tbird. jeg havde en gammel kølerprofil,
men da jeg nåede ca samme temperatur som dig købte jeg en ny titan og
udskiftede blæseren med en pabst(19db) det sænkede temp et par få grader-
hvilket garanteret er kølepastaens skyld, da jeg kørte uden pasta inden.
anyway når jeg sætter min til 7volt hæves temperaturen med 5-6grader, så den
står ved 60-61 grader ved alm. brug.
Stabilt? ja og dog den kunne godt blive lidt ustabil, så nu er blæseren igen
på 12volt med dertilhørende mere støj
mvh Kim