Debian: ntpdate konflikter med chrony
Fra : Allan Olesen

Dato : 18-02-02 18:35

Jeg har en debian med chrony. Jeg kan tilsyneladende ikke installere
ntpdate uden enten at afinstallere chrony eller bevidst bryde
dependencies.

Findes der en god forklaring på det? Jeg kan ikke fatte, hvorfor en
tidsserver skal konflikte med et program, som bruges til
eengangs-tidsforespørgsler.

Findes der andre programmer, som kan spørge en ntp-server om tiden og
sammenligne med systemuret?

--
Allan Olesen, Lunderskov

"UNIX er overflødigt." - Lars P. Fischer

Fra : Morten Bo Johansen

Dato : 18-02-02 19:13

Allan Olesen <aolesen@post3.tele.dk> wrote:

> [...]

AO> Findes der en god forklaring på det? Jeg kan ikke fatte, hvorfor en
AO> tidsserver skal konflikte med et program, som bruges til

Jeg forstår det heller ikke helt, men det kan jo være en fejl.
Du kan blot rette i filen /var/lib/dpkg/status og fjerne chrony
under conflicts for ntpdate, så skulle problemet forsvinde.

Morten

--
"Military Justice is to Justice, what Military Music is to Music."
(Groucho Marx)

Fra : Peter Makholm

Dato : 18-02-02 19:26

Allan Olesen <aolesen@post3.tele.dk> writes:

> Findes der andre programmer, som kan spørge en ntp-server om tiden og
> sammenligne med systemuret?

ntp?

# apt-get install ntp

-- Allan Olesen på dk.edb.system.unix

Fra : Allan Olesen

Dato : 18-02-02 23:06

Peter Makholm <peter@makholm.net> wrote:

>ntp?

Den bør da _helt_ sikkert konflikte med chrony.