Selvopløsende sting
Fra : Jensen

Dato : 18-02-02 18:16

Hej!

Hvor lang tid er selvopløsende sting om at opløse sig selv?
Det er nu 5 dag,og stadig intet tegn på opløsning.
Jeg begynder at tvivle på om jeg hørte rigtigt.
Sætter pris på svar.

Mvh Jensen.

Fra : Mikkel Krogh

Dato : 18-02-02 18:32

"Jensen" <tulREMOVEMEE@tdc.adsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det er nu 5 dag,og stadig intet tegn på opløsning.
> Jeg begynder at tvivle på om jeg hørte rigtigt.

Jeg har engang prøvet at blive syet med selvopløsende sting, og der gik i
næsten 10 dage før der begyndte at ske noget. Så du må nok væbne dig med
tålmodighed.

Mvh

Mikkel Krogh

Fra : Kiksekage

Dato : 18-02-02 18:54

"Jensen" <tulREMOVEMEE@tdc.adsl.dk> skrev i en meddelelse news:3c713773$0$254$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> Det er nu 5 dag,og stadig intet tegn på opløsning.
> Jeg begynder at tvivle på om jeg hørte rigtigt.

Hvis de ikke er selvopløsende - så fjernes de først
når der er gået 10 dage. Så i 10 dage eller mere skal
de holde - ellers holder de ikke såret sammen under hele
helingsperioden.

Mh

Fra : Kat

Dato : 18-02-02 21:08

"Jensen" skrev:
> Hvor lang tid er selvopløsende sting om at opløse sig selv?
> Det er nu 5 dag,og stadig intet tegn på opløsning.
> Jeg begynder at tvivle på om jeg hørte rigtigt.
> Sætter pris på svar.

Nu findes der mange forskellige selvopløselige suture (tråde)
indenfor kirurgien. Hvilken en du lige er syet med, ved jeg jo
ikke, så jeg gætter lidt. Men den er nok 14 dage om at
opløse/løsne sig. Det sker (ganske ofte), at trådene er opløst
nede i vævet, men hænger lidt fast hudlaget, så stingene ikke
selv falder af. Så må du have fat i en pincet og et bad, hvor du
selv trækker stingene ud. Du er groet sammen efter 10 dage (har
du sukkersyge er ophelingstiden længere!), så tag bare fat
derefter, hvis du er utålmodig. Og er du ikke en
gør-det-selv-mand, må du tage turen til lægen.
--
/kat
---

Fra : Jensen

Dato : 19-02-02 03:03

> [...]
> derefter, hvis du er utålmodig. Og er du ikke en
> gør-det-selv-mand, må du tage turen til lægen.
Det er sgu rart at have sin egen Cyber-nurse.

Mvh Jensen