logge på Internettet uden X
Fra : Jan Riis Soerensen

Dato : 18-02-02 15:45

Hej Gruppe

Hvis jeg vælger ikke at starte X op og vil bruge Lynx, hvordan sætter
jeg dette op?? Har hørt at det er noget med ppp-on og ppp-off eller
noget i den dur.

Kan i hjælpe ???

Takker

mvh

Jan Riis Sørensen
jan@the-dot.dk

Fra : Morten Bo Johansen

Dato : 18-02-02 16:16

Jan Riis Soerensen <kokkejan@mail.tele.dk> wrote:

JRS> Hvis jeg vælger ikke at starte X op og vil bruge Lynx, hvordan sætter
JRS> jeg dette op?? Har hørt at det er noget med ppp-on og ppp-off eller
JRS> noget i den dur.

JRS> Kan i hjælpe ???

Hvilken distro bruger du? Der findes vist opsætningsprogrammer
til hver enkelt. Under Debian findes 'pppconfig'.

Men en uafhængig løsning er 'wvdial'. Prøv at installere denne
og læs dokumentationen. Den er meget nem at sætte op.

Regards,

Morten

--
"More than any other time in history, mankind faces a crossroads. One
path leads to despair and utter hopelessness. The other, to total

Fra : Jes Vestervang

Dato : 18-02-02 22:46

Jan Riis Soerensen fra det ydre rum sagde engang følgende:

> Hej Gruppe
>
> Hvis jeg vælger ikke at starte X op og vil bruge Lynx, hvordan sætter
> jeg dette op?? Har hørt at det er noget med ppp-on og ppp-off eller
> noget i den dur.

Hvis du har det program som hedder usernet kan du bruge kommandoen
usernetctl.
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : tommy

Dato : 18-02-02 23:24

On Mon, 18 Feb 2002 15:44:46 +0100, Jan Riis Soerensen wrote:

> [...]
>
> Hvis jeg vælger ikke at starte X op og vil bruge Lynx, hvordan sætter
> jeg dette op?? Har hørt at det er noget med ppp-on og ppp-off eller

Kan ifup ppp0 ikke gører trikket, hvis du konfigurere den i
/etc/sysconfig

Går ud fra at du har en mainstream distribution.

Hilsen tommy