Doubleclick
Fra : Peter

Dato : 18-02-02 14:15

Det er måske næppe et sikkerhedsspørgsmål, men alligevel.

Er der mulighed for v.hj.a. Zonealarm at slippe for Doubleclick?

Mvh., Peter

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 18-02-02 16:21

Peter <peter@ishoejby.dk> skrev i en news:a4qui0$p5$1@sunsite.dk
> Det er måske næppe et sikkerhedsspørgsmål, men alligevel.
>
> Er der mulighed for v.hj.a. Zonealarm at slippe for
Doubleclick?

Den eneste mulighed jeg kender for at slippe for Doubleclick og
andre lignende er at lukke for cookies. Det har dog den uheldige
egenskab at man så mister en masse funktionalitet andre steder.
Hvorfor vil du lukke for dem?

Ole Gaarde Kristensen
- Fornærm aldrig 7 personer hvis du kun har en seksløber -

Fra : Peter

Dato : 18-02-02 16:42

"Ole Gaarde Kristensen" <netpost98@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Doubleclick?
- - - - -
> [...]
> andre lignende er at lukke for cookies. Det har dog den uheldige
> egenskab at man så mister en masse funktionalitet andre steder.
- - - - -
> Med venlig hilsen
> Ole Gaarde Kristensen
> - Fornærm aldrig 7 personer hvis du kun har en seksløber -

Doubleclick dukker med mellemrum op "af sig selv". Normalt med et tilbud om
at sælge et eller andet jeg ikke har brug for. - OG. - Generelt vil jeg
gerne selv bestemme hvilke vinduer jeg har åbne.

Mvh., Peter

Fra : Martin Østerberg

Dato : 18-02-02 17:17

On Mon, 18 Feb 2002 16:41:31 +0100 skrev "Peter" <peter@ishoejby.dk>
....:

>Doubleclick dukker med mellemrum op "af sig selv". Normalt med et tilbud om
>at sælge et eller andet jeg ikke har brug for. - OG. - Generelt vil jeg
>gerne selv bestemme hvilke vinduer jeg har åbne.

Mange bruger ADAWARE fra www.lavasoftusa.com (lige nu er siden nede,
men http://tomcoyote.com/lsindex.html virker) til at fjerne kendte
reklame cookies samt andre 'hjælpsomme services' der har til formål at
forsyne dig med alverdens herligheder. Mange er glade for programmet.

Martin

Fra : Peter

Dato : 18-02-02 17:33

"Martin Østerberg" <dev_null@trashcan.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> reklame cookies samt andre 'hjælpsomme services' der har til formål at
> forsyne dig med alverdens herligheder. Mange er glade for programmet.

- - - - -

Jeg bruger ADAWARE til at fjerne Doubleclick m.fl. og det virker fint. Jeg
havde bare et håb om, at kunne slippe for at få den slags ind, (evt. via
Zonealarm).

Mvh., Peter

Fra : LarsS

Dato : 21-02-02 00:14

Peter <peter@ishoejby.dk> wrote...

> Jeg bruger ADAWARE til at fjerne Doubleclick m.fl. og det virker fint. Jeg
> havde bare et håb om, at kunne slippe for at få den slags ind, (evt. via
> Zonealarm).

Det ka du med InternetExplorer (v6):
Internet Options -> Privacy -> Edit
skriv (f.eks.) doubleclick.com og tryk "block".
That's all.

/LarsS

Fra : Sune

Dato : 18-02-02 18:01

On Mon, 18 Feb 2002 14:14:59 +0100, "Peter" <peter@ishoejby.dk> wrote:

>Det er måske næppe et sikkerhedsspørgsmål, men alligevel.
>
>Er der mulighed for v.hj.a. Zonealarm at slippe for Doubleclick?
>
>Mvh., Peter

Hvis du benytter Zonealarm Pro kan du definere at du ikke vil connecte
til ex. Doubleclicks IPadresser.

Du skal så bare finde og plotte Doubleclicks IPadresser ind.

Mvh
Sune

Fra : Jesper Louis Anderse~

Dato : 18-02-02 18:24

On Mon, 18 Feb 2002 14:14:59 +0100, Peter <peter@ishoejby.dk> wrote:
> Er der mulighed for v.hj.a. Zonealarm at slippe for Doubleclick?

Har du overvejet en proxy i stil med JunkBuster?

http://www.junkbuster.com/

Så slipper du let for en del reklamer.

--
Jesper -
Giv mig en ML-, Miranda- eller Scheme-dialekt og jeg er glad - JLA

Fra : Peter

Dato : 18-02-02 21:05

Tak til alle. Mvh., Peter

- - - - - -

Fra : julle

Dato : 19-02-02 11:48

Hej Peter
Tag et kig på www.nsclean.com og tryk på freebies.
Her finder du et lille program der muligvis kan hjælpe dig.

Bedste hilsner
Julle

Fra : Peter

Dato : 19-02-02 13:07

Hej Julle, fiks lille sag, ser ud til at virke.

Tak for hjælpen, Peter

- - - - - -
"julle" <sfccph@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Tag et kig på www.nsclean.com og tryk på freebies.
> Her finder du et lille program der muligvis kan hjælpe dig.

- - - - - -

Fra : Peter

Dato : 19-02-02 14:48

Ja, så kom Doubleclick tilbage, men nu med en tom ramme. Det er måske trods
alt en forbedring.

Mvh., Peter

- - - - -

Fra : Bent Ørskov Karlsen

Dato : 21-02-02 00:20

Peter skrev i en meddelelse:<a4tkrn$hh6$1@sunsite.dk>

>Ja, så kom Doubleclick tilbage, men nu med en tom ramme. Det er måske trods
>alt en forbedring.

Hej
Der har tidligere været et par indlæg om emnet.
WebWasher kan hindre Doubleclick og lign. i at nå dig,
indsæt URL'en (doubleclick.com) i Access Control - og
så er det slut,
--
Med hilsen
bøk

Fra : F.Larsen

Dato : 21-02-02 00:18

Det muligt at vælge opt-out for double-click, her:
http://www.doubleclick.com/us/corporate/privacy/privacy/ad-cookie/default.asp?asp_
object_1=&

--
Flemming
Støjdæmp din PC: http://hjem.get2net.dk/Quake2/AlphaPal8045T/index.htm

Fra : Birger Mikael Messer~

Dato : 11-03-02 12:58

Prøv at se på http://www.accs-net.com/hosts/Downloads/hosts_july6.txt

>>> Peter<peter@ishoejby.dk> 18-02-2002 14:14:59 >>>

Fra : Popeye

Dato : 11-03-02 16:40

"Birger Mikael Messerschmidt" <BIM@ssi.dk> skrev i en meddelelse
> Er der mulighed for v.hj.a. Zonealarm at slippe for Doubleclick?

Ellers er der vel AdAware, som skulle kunne findes her
www.lavasoftusa.com