Bundkort til Thunderbird 1400?
Fra : Lars

Dato : 18-02-02 13:36

Jeg er ude efter et rigtig godt bundkort, og er egentlig helst fri for alt
muligt onboard-gejl (lydkort, grafikkort osv.)
Hvad kan anbefales?

/Lars

Fra : Lind

Dato : 18-02-02 15:32

Jeg tror det er et ABIT KR7A bundkort du skal have fat i, det er absolut et
af de hurtigste på markedet. Der er en test på
http://www.anandtech.com/mb/showdoc.html?i=1578 , den eneste ulempe jeg lige
kan se, er chipsæt-køleren. Jeg undgår helst så meget støj som muligt, men
vil man have ydelse, skal man også have køling.

VH.

Lind

Fra : Lind

Dato : 18-02-02 15:38

Ups, det skal lige nævnes at det kun tager DD-RAM, du har ikke nævnt noget
om hvilken RAM type du vil bruge, hvis du ikke har noget SD-RAM i forvejen,
vil jeg klart anbefale DD-RAM PC2100, det er næsten ligeså billigt som SD +
det er hurtigere.

VH.

Lind

Fra : Lars Overgaard

Dato : 18-02-02 20:13

> [...]
forvejen,
> vil jeg klart anbefale DD-RAM PC2100, det er næsten ligeså billigt som SD

Tak for dit svar.

Jeg har lidt SD-RAM (PC-133) som jeg havde tænkt mig at hælde i maskinen,
men det er ikke et must.
/Lars