Opera+java
Fra : Lars Lienhøft Larsen

Dato : 18-02-02 12:40

Selvom jeg har hentet og installeret operaversion 6.0 med java fungerer det stadig ikke på sider med java.
Hvad mon er galt?
Venligst Larsen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 18-02-02 16:11

Mon, 18 Feb 2002 12:40:09 +0100, skrev Lars Lienhøft Larsen
<lars.lienhoeft.larsen@mail.dk>:

>Selvom jeg har hentet og installeret operaversion 6.0
>med java fungerer det stadig ikke på sider med java.

Og java er naturligvis enabled? [F12]

--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Lars Lienhøft Larsen

Dato : 18-02-02 16:31

> Og java er naturligvis enabled? [F12]

yes yes... meget mærkeligt.
Lars

Fra : Chr. Bohr-Halling

Dato : 18-02-02 23:29

Lars Lienhøft Larsen <lars.lienhoeft.larsen@mail.dk>'s posting:

> java fungerer det stadig ikke på sider med java.

Hvad sker der på siden, hvor javaen burde være?
Får du ikke en fejlmeddelelse?

--
CBH

Derfor browseren Opera: http://home12.inet.tele.dk/chrmax/o.xml

Fra : Lars Lienhøft Larsen

Dato : 19-02-02 10:05

> Hvad sker der på siden, hvor javaen burde være?
> Får du ikke en fejlmeddelelse?
Ingen fejlmeddelse. Siden loader som den skal, men når jeg trykker på et link der vil åbne en "javaside" sker der ingenting.
Lars

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 19-02-02 14:15

Lars Lienhøft Larsen skrev:

>men når jeg trykker på et link der vil åbne en "javaside" sker der ingenting.

Og du har ikke forbudt 'at åbne nye vinduer'?

En dansk gennemgang af Hamsterens opsætning:
http://www.kajsvenningsen.dk/opsat/ham-01.shtml

Fra : Lars Lienhøft Larsen

Dato : 19-02-02 17:23

> Og du har ikke forbudt 'at åbne nye vinduer'?
Ahaa, jeg havde selvfølgelig trykket "afvis popup vinduer". Jeg troede kun det var de der reklame ting som dukker op i tide og
utide. Men det må jeg jo så slå fra når jeg er inde på en side med java...

Tusind tak for hjælpen

Mange hilsner
Lars

Fra : Chr. Bohr-Halling

Dato : 19-02-02 21:46

Lars Lienhøft Larsen <lars.lienhoeft.larsen@mail.dk>'s posting:

> Ahaa, jeg havde selvfølgelig trykket "afvis popup vinduer".

Ahe, et problem ang. java_script_ og ikke java.

Fra : Lars Lienhøft Larsen

Dato : 20-02-02 12:20

> Ahe, et problem ang. java_script_ og ikke java.

Okay, troede det var det samme. Kan du forklare mig forskellen?
Lars

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 20-02-02 15:56

Wed, 20 Feb 2002 12:20:15 +0100, skrev Lars Lienhøft Larsen
<lars.lienhoeft.larsen@mail.dk>:

>Okay, troede det var det samme. Kan du forklare mig forskellen?

Kort:
Java er et program, der bliver afviklet.

Javascript er nogle koder der bliver afviklet på brugerens
computer.

Fra : Arcana

Dato : 20-02-02 20:05

> Java er et program, der bliver afviklet.

Eller rettere: Java er et programmeringssprog. Ellers giver nedenstående
ingen mening.

> Javascript er nogle koder der bliver afviklet på brugerens
> computer.

/arcana

Fra : Lars Lienhøft Larsen

Dato : 20-02-02 18:36

> Kort:
> Java er et program, der bliver afviklet.
>
> Javascript er nogle koder der bliver afviklet på brugerens
> computer.

Tak for det. Så blev jeg da det klogere
Lars