IBM Personal Computer 330-P90
Fra : Vidal

Dato : 18-02-02 12:39

Jeg kan simpelthen ikke finde ud af at tage dækslet
af. Er der nogen, der kender tricket?

Skal man løsne skruerne på bagpladen?

Venlig hilsen

Villy Dalsgaard

Fra : orbital

Dato : 18-02-02 12:55

On Mon, 18 Feb 2002 12:38:52 +0100, "Vidal" <vidal@worldonline.dk>
wrote:

>Jeg kan simpelthen ikke finde ud af at tage dækslet
>af. Er der nogen, der kender tricket?
>
>Skal man løsne skruerne på bagpladen?

nej, der vel ikke nogen skruer.

Nu er jeg ikke helt sikker på, hvilken model du har.

Men for deres gamle desktop kabinetter er det sådan, at der foran
under bunden midtpå er en metal-flig. Den skal du trykke på, samtidig
med at du trækker hele dækslet fremad. Det nemmeste er at sætte den på
gulvet, løfte forenden, presse og trække.

Naturligvis skal en eventuel låsenøgle ikke låse.

Håber dette hjælper.

mvh

John

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 18-02-02 13:01

"Vidal" <vidal@worldonline.dk> skrev
> Jeg kan simpelthen ikke finde ud af at tage dækslet
> af. Er der nogen, der kender tricket?
>
> Skal man løsne skruerne på bagpladen?

Hvis det er som det er med de IBM'er jeg har, skal skruerne på bagpladen
løsnes (det plejer at være fingerskruer) - hvorefter låget trækkes
bagud...

mvh
Peter

Fra : kj

Dato : 18-02-02 13:33

"Vidal" skrev d. 18-02-02 12:39 dette indlæg :
> Jeg kan simpelthen ikke finde ud af at tage dækslet
> af. Er der nogen, der kender tricket?
>
> Skal man løsne skruerne på bagpladen?
>
> Venlig hilsen
>
> Villy Dalsgaard

Fra kj
Foroven i front sidder der et lille nøglehul, under dette, på fronten
er der ligesom et hak i plastikken, dette lille hak fungerer som en
låsefjeder, trykker du på den, kan du tage hatten af, vel at mærke hvis
du har låst op forven med tilhørende nøgle.

http://www.kandu.dk/

Fra : Vidal

Dato : 18-02-02 13:48

"kj" <kj.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse news:Qm6c8.15499$5L3.662030@news010.worldonline.dk...
> [...]

> låsefjeder, trykker du på den, kan du tage hatten af, vel at mærke hvis
> du har låst op forven med tilhørende nøgle.

Låsen låser kun et lille "skydelåg", der kan skydes hen
foran diskette og CD-ROM. Der er ikke noget hak i
plastikken foran.

> [...]

> med at du trækker hele dækslet fremad. Det nemmeste er at sætte den på
> gulvet, løfte forenden, presse og trække.

Dækslet skal helt sikkert trækkes bagud. Og metalfligen findes ikke.

> Peter:

> Hvis det er som det er med de IBM'er jeg har, skal skruerne på bagpladen
> løsnes (det plejer at være fingerskruer) - hvorefter låget trækkes
> bagud...

Det er ikke fingerskruer og så vidt jeg kan skue ind i kabinettet,
holder de 6 små sorte skruer blæseren og indstikskortholder fast.

Jeg håber, I eller andre kan give mig et bud mere.

Venlig hilsen

Villy Dalsgaard

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 18-02-02 13:51

> [...]

> holder de 6 små sorte skruer blæseren og indstikskortholder fast.
>
> Jeg håber, I eller andre kan give mig et bud mere.

Ok - endnu et long shot:
Er der nogen skruer, eller mystiske drejelige plastic-håndtag på siden af
kabinettet?
I så fald skal disse drejes mod fronten af computeren, og dækslet skydes
bagud.

mvh
Peter

Fra : Vidal

Dato : 18-02-02 22:52

"Chuke Mimergolf" <spam@nej.for.pokker> skrev i en meddelelse news:a4qtc3$qlc$1@sunsite.dk...

> Ok - endnu et long shot:
> Er der nogen skruer, eller mystiske drejelige plastic-håndtag på siden af
> kabinettet?

Der var faktisk en plastikdims, der skulle
drejes og en anden dims, der skulle trykkes
ind.

Tak for forslagene.

Venlig hilsen

Villy Dalsgaard