Scanner?
Fra : Peter

Dato : 18-02-02 12:37

Hej,

Jeg skal have anskaffet mig en scanner, men som sædvanlig er jeg blevet godt
og grundigt forvirret Tom's Hardware har tilsyneladende ingen reviews på
området, og jeg har ikke kunnet finde overbevisende udtalelser andre steder
(det er åbenbart individuelt, hvor god en scanner er?).
Indtil videre har jeg fundet frem til to ting: der er mange, der ejer en HP
scanner, mens Epsons scannere ser ud til at få mest positiv omtale. Jeg har
dog ingen anelse om, hvilken model jeg skal vælge. F.eks. koster en Epson
Perfection 1650 næsten dobbelt så meget som en 1250, men er der virkelig så
store kvalitetsmæssige forskelle, at prisforskellen er rimelig? Vil det være
bedre at købe en HP scanner – og i så fald hvilken?
Jeg skal bruge scanneren til lidt af hvert. Både det sædvanlige med tekst og
billeder, men en af hovedårsagerne til at investere i én er, at jeg så vil
kunne scanne mine blyantstegninger ind og farvelægge dem i Photoshop. Det
skal den derfor være god til
Jeg håber, der er nogen, som kan lede mig på rette vej.

Hilsen Peter

Fra : René Jensen

Dato : 18-02-02 23:28

Peter wrote:
> [...]
> skal den derfor være god til
> Jeg håber, der er nogen, som kan lede mig på rette vej.

Jeg har selv en HP ScanJet 4100C USB scanner, som jeg er ganske tilfreds
med. Men generelt vil jeg anbefalde dig at købe en scanner med min.
optisk opløsning på 600x600 DPI. Og ja, så vælg en scanner med USB
fremfor SCSI, da du så ikke behøves at købe en SCSI controller (såfremt
man ikke har sådan en i forvejen) ... SCSI scannere vil nok blive
favoriseret hos professionelle grafikere, DTP'er og retouchesøre, men så
taler vi også om helt andre priser og specifikationer :)

--
Med venlig hilsen,
René Jensen

Once a upon a time a wise man said to me:
"I consider Windows like I consider bad weather ... I accept it and hope
for something better"