Kø-datastruktur
Fra : Allan

Dato : 18-02-02 12:04

Hej.

Jeg sidder og laver en .asp side som skal udtrække forskellige
oplysninger fra Active Directory. Jeg skal i den forbindelse
bruge en kø-struktur. Jeg ville derfor høre om der var nogen der
havde kendskab til en implementering af denne struktur??

Mvh Allan

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : E

Dato : 19-02-02 01:11

Skal hvert element have en prioritet? (som evt. kan blive ændret).

eller er det bare FIFO?

-Emil

Fra : Allan

Dato : 22-02-02 16:30

Det skal bare være en ganske simpel First In First Out.. Kan du hjælpe??

Fra : E

Dato : 24-02-02 12:15

Jeg kender nogle biblioteker,der har en masse ekstremt-optimerede
datastrukturer mv. deriblandt køer.

Sagen er at det er til C/C++, jeg ved ikke lige hvordan dette bruges i ASP.

Men hvis det har interesse, er linket:
http://www.algorithmic-solutions.com/leda_guide/Index.html
(Version 4.3 er kommerciel - dvs. koster, mens version 4.1 er gratis)!

Jeg har selv en priotetskø i C, (understøtter Indsæt, Slet og
HentMindsteElement) man den kan ikke FIFO. Den er du velkommen til at se.

Alternativetiv kan du 'cykle' over et array vha. 2 pointere (har ingen ide
om hvrdan dette laves i VB).
Den første peger på næste ledige plads. Den anden peger på det ældste
element. Du kan så bruge Modulo til at 'wrappe' fra slut til starten af
arrayet. Husk at have en tæller på antallet af elementer i arrayet, så du
ikke kommer til at overskrive data.
Mon ikke der findes et sted på informationsmotorvejen, der viser hvordan
dette gøres i ASP?

-Emil