GPU blæser-larm ?
Fra : Thomas Rybak

Dato : 18-02-02 12:07

Jeg har et Aopen Geforce3 grafikkort, hvor blæseren larmer en del. Hvad kan
man gøre ved dette ?

Mvh Thomas Rybak

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 18-02-02 12:39

"Thomas Rybak" <rybak@adslhome.dk> skrev
> Jeg har et Aopen Geforce3 grafikkort, hvor blæseren larmer en del. Hvad
kan
> man gøre ved dette ?

Du kan starte med at prøve at give den lidt syrefri olie. Afmonter
blæseren fra køleribberne, tag det lille klistermærke af - bag det finder
du et lille hul. Smid en dråbe olie derned og hvis du er heldig, er den
støjfri igen (eller i hvert fald så støjfri som en blæser nu kan være).

Fra : Zenia Jenny

Dato : 18-02-02 14:24

Jep. Det hjælper nemlig. det har jeg prøvet flere gange. Hvis du ikke
har noget olie, kan du bare bruge sådan en WD40 spray.

Fra : s@k

Dato : 18-02-02 16:02

>Jeg har et Aopen Geforce3 grafikkort, hvor blæseren larmer en del. Hvad kan
>man gøre ved dette ?
Sælge det billigt til mig, det virker.

Fra : Carsten JvT

Dato : 18-02-02 18:26

Find først ud af hvilken slags larm der er tale om.
Min blæser larmede nemlig også meget i starten, men det var ikke pga.
lejerne, men at bæseren havde fået et lille slag og derfor gik på chippen i
den ene side. Nu har jeg fået blæseren på plads og den siger næsten ikke
noget (ingen mislyde)

Carsten JvT