Installation af gammelt joystick
Fra : Steen Klingenberg

Dato : 17-02-02 22:21

Hello ng!

Jeg har fundet mit gamle joystick fra C64 dagene frem og vil prøve at slutte
det til min PC for at spille Arcade Games. Men ehh hvordan gør jeg det ? Har
prøvet at koble på en COM port men uden succes. Bruger Win2000, hvor jeg via
hjælpen har læst om Game Controllers, prøvede at installere her men igen
uden succes.

Steen

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 17-02-02 22:50

"Steen Klingenberg" <ibensteen@mail1.stofanet.dk> skrev

> [...]
jeg via
> hjælpen har læst om Game Controllers, prøvede at installere her men

Du kan ikke umiddelbart bruge et C64 joystick på en PC, da de på trods af
de ens stik, ikke kommunikerer ens. Du risikerer i værste fald at brænde
din COM-port af, hvis du bruger et C64 joystick i den.

Der findes dog på nettet en del instrukser i, hvordan man bygger et
adapter-stik, som gør det muligt at anvende C64/Amiga joystick på pc.

mvh
Peter

Fra : Mogens

Dato : 18-02-02 00:54

On Sun, 17 Feb 2002 22:49:53 +0100, "Chuke Mimergolf"
<spam@nej.for.pokker> wrote:

> [...]
>
>Der findes dog på nettet en del instrukser i, hvordan man bygger et
>adapter-stik, som gør det muligt at anvende C64/Amiga joystick på pc.

Hej

Jeg købte engang for længe siden sådan en adapter så jeg
kunne bruge mit gamle Arcade joystick fra Amigaen.

Desværre er det ved at være mange år siden og jeg tror
ikke den slags kan fåes i dag.

Et sted hvor de måske ved det, er hos Betafon i København.
De handler jo stadig med Amiga grej og det kunne jo tænkes
at de vidste noget.

Mvh Mogens

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 18-02-02 13:54

"Mogens" <moveng@mailme.dk> skrev

> Jeg købte engang for længe siden sådan en adapter så jeg
> kunne bruge mit gamle Arcade joystick fra Amigaen.
>
> Desværre er det ved at være mange år siden og jeg tror
> ikke den slags kan fåes i dag.

Det kan heldigvis bygges:
http://www.students.tut.fi/~kosolah/joyport/joyport-en.html

mvh
Peter

Fra : Leony

Dato : 18-02-02 08:46

"Steen Klingenberg" <ibensteen@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
via
> hjælpen har læst om Game Controllers, prøvede at installere her men igen

Du skal ud og investere i et med et bredt stik (mener der er 15 ben) som det
der sidder i dit lydkort. Tror ikke du kan købe en joypad der ikke har dette
stik, du kunne også overveje en USB joypad. De billigste pads koster omkring
70,-

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/