harddisk pludseligt stoppet.
Fra : KGB

Dato : 17-02-02 21:08

Hej gruppe.

Jeg har haft en HD, som tidligere en gang var stoppet, men efter lidt pillen
ved kabller og genstart af computer virkede den fint igen

Nu har hardisken fået en ny ejermand men er åbenbart HELT DØD!

Der er her tale om en plextor Quantum Fireball
på over 10GB (mellem 13 og 14, kan ikke huske det præcist)

Har I nogen ide om hvad der kan være galt, og evt. hvad man kan gøre eller
hvor man skal henvende sig for at få den til at snurre igen ?
Kan det overhovedet betale sig?

På forhånd tak!

--
Regards, yours truly madly

(-: KGB
http://goshin-jitsu.dk
CALM UNDER PRESSURE

Fra : René Jensen

Dato : 17-02-02 21:23

KGB wrote:
> Jeg har haft en HD, som tidligere en gang var stoppet, men efter lidt pillen
> ved kabller og genstart af computer virkede den fint igen
>
> Nu har hardisken fået en ny ejermand men er åbenbart HELT DØD!

Blev harddisken brugt lige op til ejeskifte, eller har den ligget ubrugt
i et stykke tid før?

> Der er her tale om en plextor Quantum Fireball

Plextor laver ikke harddiske, kun optiske drev :)

> Har I nogen ide om hvad der kan være galt, og evt. hvad man kan gøre eller
> hvor man skal henvende sig for at få den til at snurre igen ?
> Kan det overhovedet betale sig?

Hvis harddisken ellers er behandlet godt i sin levetid, og ikke har
været udsat for større g-påvirkninger under drift, så kunne man evt. se
på strømstikket fra strømforsygningen og på selve harddisken, er de
begge to i god stand, så tror jeg at harddisken har mere fysiske skader,
og det vil ikke, efter min egen mening, være værd at benytte ... desuden
er harddiske så billige i dag, at det lyder til at være en bedre
investering fremfor at forsøge at puste nyt liv i den gamle disk.

--
Med venlig hilsen,
René Jensen

Once a upon a time a wise man said to me:
"I consider Windows like I consider bad weather ... I accept it and hope
for something better"

Fra : KGB

Dato : 17-02-02 21:37

"René Jensen" <rene.jensen@adslhome.dk> wrote in message

> Blev harddisken brugt lige op til ejeskifte, eller har den ligget ubrugt
> i et stykke tid før?

-Den har ligget ubrugt et stykke tid ... men det er måneder vi taler om,
ikke halve, hele, eller flere år.

> Plextor laver ikke harddiske, kun optiske drev :)

My bad, sorry! Blot QF.

> Hvis harddisken ellers er behandlet godt i sin levetid, og ikke har
> været udsat for større g-påvirkninger under drift,

Hvad vil det sige? Jeg har ikke haft en roterende pc, men HD er både blevet
formateret og defragmenteret op til flere gange ... :-?

> på strømstikket fra strømforsygningen og på selve harddisken, er de
> begge to i god stand,
Det skulle de meget gerne være.

> [...]
> er harddiske så billige i dag, at det lyder til at være en bedre
> investering fremfor at forsøge at puste nyt liv i den gamle disk.

Tak for svaret

--
Regards, yours truly madly

(-: KGB
http://goshin-jitsu.dk
CALM UNDER PRESSURE

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 17-02-02 22:06

KGB wrote:

<snip>

> Tak for svaret
<snip>

Tøv en kende, der kan fortsat være fabriksgaranti på dyret.

Se nærmere på http://www.maxtor.com (Maxtor har overtaget
disk-delen af Quantum).

--
MVH/Thomas A. Frederiksen
..dk-hierakiet har ikke nok spændende X-headers.

Fra : Villy Jensen

Dato : 18-02-02 16:29

> [...]
>
> Har I nogen ide om hvad der kan være galt, og evt. hvad man kan gøre eller
> hvor man skal henvende sig for at få den til at snurre igen ?

Find ud af om der er garanti på endnu - jeg fik repararet en 10,2 Fireball i
sidste uge (og det var ALLERSIDSTE udkald indenfor 3-års-garantien)

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy