Multi copy
Fra : M.S.P.

Dato : 17-02-02 20:31

Hej.
Hvis jeg har en streg på F.eks. 3 meter og tegner en firkant
på 3 x 5 cm i starten af linien. Denne firkant vil jeg gerne have 7 stk af
med lige stor afstand hen over de 3 meter, kan A-CAD 2000 selv beregne
afstanden og placder disse firkanter eller er jeg nødt til at bruge ARRAY og
selv udregne afstanden.???

Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 17-02-02 21:17

En mulighed er at benytte "DIVIDE" kommanden på 3m linien og
så copy din firkant med "MID" som snappunkt til liniens "NODE-punkter".

Fra : Patrick de Stobbelei~

Dato : 17-02-02 23:26

Et tip til Divide kommandoen er at lave en block af geometien først (i dette
tilfælde en 3x5cm firkant navngivet "3x5"), når Divide kommandoen startes
vælges først "B" for Block og navnet på blokken skrives ("3x5") herefter
tastes der antallet af dele linien skal deles op i osv.

Fra : Freddy Suurland

Dato : 17-02-02 23:24

DIVIDE kan også (med B for Block) indsætte en block i stedet for punkter.
Man er da fri for at kopiere og snappe med NODE.

Command: divide
Select object to divide:
<Number of segments>/Block: (HER VÆLGES B [ENTER])

Vh Freddy

Fra : Ukendt

Dato : 19-02-02 18:16

Det er herligt at lære noget nyt.

Fra : M.S.P.

Dato : 26-02-02 01:02

"Leif" <None> skrev i en meddelelse
> Det er herligt at lære noget nyt.

Helt enig Leif.
Tusind tak for til jer der gider at hjælpe os der ikke er så gode.
Mogens