øv hvor er det træls engang imellem =((
Fra : Otto Meurer

Dato : 25-01-01 11:04

Hej NG

Håber der er en der kan forklare mig lift om netværk..

Jeg har et lille netvær derhjemme der egentligt har fungeret meget godt, men
efter at jeg har installeret windows 2000 på min server er der gået ged i et
eller andet..

Min opstiling er som følger

Maskine 1 er en server med OS WIN2K
Maskine 2 en arbejdsstation med OS WIN98

Maskine 1 er ikke synlig hverken på maskine 1 ej heller fra maskine 2.

Jeg kan godt søge og finder også maskinen 1 både på ip adressen og navn, men
den bliver ikke synlig i min netværkssteder =((

Endvidere har jeg en printer installeret på maskine 1 som maskine 2 gerne
skulle have adgang til, men da jeg ikke kan se maskine 1 er der heller ingen
printer =((

Når jeg har søgt efter maskine 1 fra maskine 2 så viser den ikke at min
printer er delt, men når jeg søger maskine 1 fra maskine 1 så viser den min
printer....

Kan det virkelig passe at det skal være så svært, jeg er sikker påat der en
nem løsning, men hvad er den?

Skal man evt. lade windows selv tildele ip adresser istedet for at sætte dem
selv?

Håber påat der er nogen der har lyst til at hjælpe

På forhånd tak

Otto Meurer

Fra : Otto Meurer

Dato : 25-01-01 14:37

Jeg har endelig fundet en løsning, nu virker det i hvert fald =))

NetBEUI var løsningen..

Otto Meurer

Fra : Lars Overgaard

Dato : 25-01-01 15:38

Du skal huske at aktivere "guest accounten" på Win2K-maskinen.

/Lars

Fra : Biker-Man

Dato : 27-01-01 00:02

Du skal have DNS sat op på din server