Pabst i PSU
Fra : Rune Sørensen

Dato : 17-02-02 19:13

Jeg tænkte på om ikke det kunne hjælpe ret meget på CPU-støjen hvis man smed
en pabst 80*80 i sin PSU istedet for den man har i standard? Jeg har en
Aopen 250 W (p4 og amd XP-kompatibel), og den er lidt rigeligt larmende...

Nogen der har nogen idé om det, eller måske selv har erfaringer med det?

VH
Rune Sørensen

Fra : BME

Dato : 17-02-02 19:47

har selv med succes gjort det. Du skal dog være opmærksom på om der sidder
temperaturregulering direkte på den blæser som sidder i din psu, eller om
den sidder i forrbindelse med resten af psu'en.
Selvfølgelig kan det også være at din strøforsyning ikke har temp.reg.

har desuden fjernet ribberne foran blæseren og min strømf. siger intet nu.

mvh Bme

Fra : Rune Sørensen

Dato : 17-02-02 21:51

ok, fedt nok - lyder som noget man skal til at eksperimentere lidt med...

VH
Rune

Fra : Devast8or

Dato : 17-02-02 20:42

Du kan også spare nogle penge og starte med at sætte den til at køre 7 volt.
Du kan se hvordan det gøres i Kent Oldhøjs overclocking FAQ, som du kan
finde på hans hjemmeside her: http://www.oldhoj.dk/. Det står næsten
nederst.

Devast8or

--
Spamfilter activated
To reach me via e-mail use: devast8or (at) systembl (dot) dk

Fra : Rune Sørensen

Dato : 17-02-02 23:41

ok det ser interessant ud med det 7V trick :)

Men er det inde i cpu'en man skal rykke rundt på de ledninger? Har man behov
for at kunne lodde?

I øvrigt devast8tor - du bor vel ik tilfældigvis i nordjylland? Mener nemli
at kunne huske der var en med samme navn til et netværk ved mig for noget
tid siden :)

VH
Rune
+

Fra : Devast8or

Dato : 18-02-02 14:05

Jeg tror nok at det foregår inde PSUen (ikke CPUen, den kan du ikke åbne ;),
men jeg ved ikke rigtig om man har brug for at lodde eller man kan nøjes med
at rode lidt rundt med stikkene, da jeg aldrig selv har prøvet det. Men der
er helt sikkert nogle der kan hjælpe dig med det ovre i
dk.edb.hardware.overclocking.

Og jeg bor ikke i nordjylland, så det har ikke været mig du har mødt (har
aldrig været til netværk deroppe af).

Devast8or