Fejlkode 80900004
Fra : Colorrit

Dato : 17-02-02 18:44

Når jeg vil afspille en DVD, kommer Power DVD 3.0 med følgende meddelelse :
Fejlkode 80900004
ASPI til windows ikke tilgængelig.
Kun en 32 bit cd rom driver understøttes.
Kontroller at der er installeret en 32 bit dc rom driver.

DVD drevet virker fint ved lydafspildning, mpeg osv.

Har tidligere afspillet masser af DVD'er uden problémer, så understøttet har
drevet da været.
Inden for den sidste uge er der lavet alle updates til Windows 2000,
installeret nyeste Nero version 5.5.7.2, drivers til grafikkort, samt
Windows Media Player 7.10 m.v. Kan det være en konflikt mellem power dvd og
andre programmer eller er der andre gode bud på en løsning ?

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 17-02-02 18:49

"Colorrit" <colorrit@hotmail.dk> wrote in message
> Når jeg vil afspille en DVD, kommer Power DVD 3.0 med følgende meddelelse
:
> Fejlkode 80900004
> ASPI til windows ikke tilgængelig.

Prøv og ta' en kopi af filen "wnaspi32.dll" der ligger i Neros bibliotek.
Det er Neros ASPI driver. Kopier den over i "c:\WINNT\system32" så den er
tilgængelig for alle programmer.

- Lars

Fra : Madsen

Dato : 17-02-02 18:51

Lars Jørgensen skrev:

>:

Installer et ASPI-layer. Det er som standard ikke installeret på
hverken Win2000 eller WinXP.

<http://www.wol.dk/~hijklm/aspi/aspi4all.zip> (234 Kb.)
Kør Aspichk.exe og er der behov for opdatering så kør Aspi4all.exe

Madsen.

Fra : Colorrit

Dato : 17-02-02 19:28

Linket virker ikke - men derudover har DVD'en jo virket. så det er vel næppe
et ASPI layer der mangler ?

Fra : Madsen

Dato : 17-02-02 19:39

Colorrit skrev:

> Linket virker ikke -

Hmm, Tiscali må have problemer pt. så.

> men derudover har DVD'en jo virket. så det er vel næppe et ASPI
> layer der mangler ?

Ikke desto mindre er det jo dog et ASPI-Layer PowerDVD efterlyser.

Madsen.

Fra : Colorrit

Dato : 17-02-02 19:06

Hej Lars
Der ligger en "wnaspi32.dll" på 47 kb i system32
Den i Nero er på 153 kb.
Er det klogt at bytte ud ?, jeg tar' lige en kopi inden.

Fra : Colorrit

Dato : 17-02-02 22:36

Det virkede at opdatere wnaspi filen !
Tak for svarene til Lars og Madsen.