Hvor dybt står ørrederne nu?
Fra : Peter Haldgaard

Dato : 17-02-02 17:44

Hej NG

Brugte lige sidste dag i ferien på en tur til den lokale P&T sø.

Jeg prøvede at gå dybt (ca. 1½ meter) og jeg gik i overfladen. Men ikke en
ski* skete. (Havde 2 hug, men det var også det).

Så derfor spørger jeg her i gruppen "Hvor dybt står ørrederne nu?"

Det skal lige siges at jeg bruger flåd med PowerBait!
Søen er på det dybeste sted ca. 7 meter.

Med venlig hilsen

Peter Haldgaard

Fra : Magnus Harkjær

Dato : 17-02-02 19:24

Heys

Her i den kolde tid skal du finde ørrederne på bunden, du kan selvfølgelig
godt fange dem omkring overfladen i nogle perioder men slet ikke i samme
omfang som på bunden.. Nu fisker jeg ikke selv voldsomt meget i p&t mere
selv men har tidligere gjort mig erfaringer med at agnen lige knap skal være
så stor som om foråret/efteråret. Så prøv at fiske på bunden med powerbaiten
flydene ca. 30-50 cm. oppe over bunden, her skulle ørrederne få den serveret
bedst, det er vigtigt at agnen får lidt liv (dog ikke så meget som på andre
årstider) men så den flytter sig bare lidt, prøv evt. at løfte stangen og
vent en 10 sekunders tid, for derefter at spinne ind, gør det til agnen er
helt i land og begynd så igen. Skulle dette ikke virke i netop din p&t så
prøv endelig med virkelig farvestrålende spinnere og woblere, gerne en
skrigende gul. Du skal virkelig fiske langsomt så agnen får lov at arbejde
ved bunden.

Knæk og bræk