ombytning af defekt harddisk i raid
Fra : Kim Eichen

Dato : 17-02-02 15:54

Hej gruppe
Jeg har to diske i raid 0 og har netop konstateret bad sectors på dette
raid. Hvad gør jeg så? Jeg plejer altid at ombytte en harddisk med bad
sectors, men nu ved jeg jo ikke hvilken af diskene der er defekt. Hvad gør
jeg så? Er jeg nødt til i en periode at køre uden raid indtil jeg kan
konstatere hvilken disk, der skal byttes?

Mvh Kim Eichen
eichen@worldonline.dk
P.S. Jeg ved godt at der er en gruppe for diske, men jeg vover alligevel
pelsen her.

Fra : Kim Fritze Sillasen

Dato : 17-02-02 15:59

> [...]
> jeg så? Er jeg nødt til i en periode at køre uden raid indtil jeg kan
> konstatere hvilken disk, der skal byttes?

Jep, det er jo netop det med RAID 0....man risikerer sikkerheden for at få
noget fart over feltet....der er ikke andet at gøre desværre.

--
Forget 911, I dial .357
Trespassers will be shot

Mvh Kim, Aalborg

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 17-02-02 18:49

Kim Fritze Sillasen skrev:

>Jep, det er jo netop det med RAID 0....man risikerer sikkerheden for at få
>noget fart over feltet....der er ikke andet at gøre desværre.

Er det virkelig sandt? Det ville undre mig, hvis der ikke fantes et
værktøj der kunne hjælpe på det punkt.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - Få fjernet SIM-låsen fra din mobiltelefon!

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 17-02-02 18:49

Kim Eichen skrev:

>P.S. Jeg ved godt at der er en gruppe for diske, men jeg vover alligevel
>pelsen her.

Hvorfor? De "drev-interesserede" læser nok i dk.edb.hardware.drev - og
dit spørgsmål henvender sig til dem.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - Få fjernet SIM-låsen fra din mobiltelefon!

Fra : Kim Eichen

Dato : 17-02-02 20:22

Det var mest fordi denne gruppe plejer at være en del hurtigere til at give
respons og nu var spørgsmålet jo trods alt ikke rent hardwareorienteret.

Mvh Kim

Fra : Henrik Dissing

Dato : 17-02-02 23:37

On Sun, 17 Feb 2002 20:22:17 +0100, Kim Eichen wrote:

>Det var mest fordi denne gruppe plejer at være en del hurtigere til at give
>respons og nu var spørgsmålet jo trods alt ikke rent hardwareorienteret.

Var det virkelig derfor at valget faldt på dk.edb.hardware?

Venlig hilsen
Henrik Dissing

Fra : Kim Eichen

Dato : 18-02-02 00:04

Ok det lød rimelig dumt.
Det jeg mente var at spørgsmålet i højere grad drejer sig om hvordan
butikken som regel vil forholde sig i en situation som min og i mindre grad
handler om selve hardwaredefekten og da brugerne i denne gruppe må antages
at have temmelig meget erfaring med computerforretningen tænkte jeg at der
måske var nogle i denne gruppe, der har erfaringer, der kan hjælpe mig.

Mvh Kim Eichen