Underligt netværk.
Fra : Morten

Dato : 17-02-02 13:54

Hej. Visse websites (fex. www.computerworld.dk, www.pcworld.dk) kan jeg
ikke se/kontakte fra min RH7.2 maskine. Hverken wget, lynx, telnet/80
eller mozilla.

Jeg har ingen problemer fra en windows maskine der står på samme
LAN. Under Linux får jeg "connection time outs".

Det lyder absurd, men kan Linux og Windows pakker blive routed
forskelligt? Min traceroute fejler ligeledes.

Jeg har oplevet denne opførsel på 3 uafhængige RH maskiner, så evt.
er det en speciel type firewall hos modtageren?

Nogen forslag til hvad jeg kan prøve?

Mvh Morten

Fra : Christian Hemmingsen

Dato : 17-02-02 14:03

Morten <morten@kikobu.com> writes:

> [...]
>
> Det lyder absurd, men kan Linux og Windows pakker blive routed
> forskelligt? Min traceroute fejler ligeledes.

Det er højst sandsynligt et DNS problem.

> Jeg har oplevet denne opførsel på 3 uafhængige RH maskiner, så evt.
> er det en speciel type firewall hos modtageren?
>
> Nogen forslag til hvad jeg kan prøve?

Undersøg din DNS opsætning.

--
Christian Hemmingsen