IIS under XP Pro
Fra : Flemming C. Lund

Dato : 17-02-02 13:40

Jeg har netop installeret XP og har også installeret IIS, men når jeg
indtaster "localhost" får jeg følgende fejlmeddelelse:

Technical Information (for support personnel)

a.. Error Type:
Active Server Pages, ASP 0126 (0x80004005)
The include file '/iissamples/homepage/sub.inc' was not found.
/Default.asp, line 17

b.. Browser Type:
Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1)

c.. Page:
GET /Default.asp
Da jeg i sin tid havde Win98 SE og PWS kørte det uden problemer, men jeg kan
ligesom ikke få IIS startet. Hvad skal jeg gøre?

Fra : Bosse

Dato : 17-02-02 15:16

Din IIS kører fint. Problemet er sub.inc som der bliver henvist til i
default.asp linie 17 - sub.inc findes åbenbart ikke?!?
Har du tjekket om sub.inc ligger i folderen "iissamples/homepage"??

Lasse

Fra : Flemming C. Lund

Dato : 17-02-02 20:03

Næ, der er ikke engang en folder som hedder homepage under iissamples. Jeg
fatter det ikke. Jeg har lige prøvet at installere IIS igen med samme
resultatet. Syntes også det er underligt at den spørger efter filen
"sub.inc" når jeg skriver localhost. Så burde der da bare komme en liste
over hvad mappen indholder, ikke?!

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 17-02-02 21:52

Flemming C. Lund wrote in

> [...]
> filen "sub.inc" når jeg skriver localhost. Så burde der da bare komme
> en liste over hvad mappen indholder, ikke?!

nej ... ikke nødvendigvis. I din IIS MMC kan du se, hvilke filer der
automatisk hentes ved load af fx http://localhost . Som udgangspunkt er
den så vidt jeg kan huske sat til at søge efter filerne

localstart.asp
default.asp
default.htm

Men kan du ikke bare finde den fil, der har en reference til din .inc-fil
og slette denne reference (indtil du finder ud af, hvad der er du vil) ?

--
Jesper Stocholm - http://stocholm.dk

Synes du også, at Britney trods alt er meget lækker - men dog
på grænsen til det kvalmende ? http://stocholm.dk/britney.txt