Faget Orientering
Fra : Rikke Bendlin

Dato : 17-02-02 13:41

Er der nogen der kan huske i hvilket år faget orientering blev afskaffet?

- Rikke =)

Fra : Anja

Dato : 17-02-02 13:49

Faget samtidsorientering skiftede i 1993 navn til samfundsfag, samtidig med
at det fik en opstramning.

venlig hilsen
Anja

Fra : Rikke Bendlin

Dato : 17-02-02 14:59

Det er vist ikke helt det fag jeg tænker på, da jeg selv havde orientering i
4.klasse i 1994.

- Rikke =)

Fra : Michael Sørensen

Dato : 17-02-02 17:07

> Det er vist ikke helt det fag jeg tænker på, da jeg selv havde orientering
> 4.klasse i 1994.

Orientering var et fællesbegreb om de 3 fag historie, geografi og biologi.
Hvilket år faget blev afskaffet til fordel for et fællesfag med navnet
naturteknik for elever i 1.-6. klasse kan jeg ikke huske.

Fra : Peter Hindsgaul

Dato : 17-02-02 17:11

"Michael Sørensen" <m-s@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Orientering var et fællesbegreb om de 3 fag historie, geografi og biologi.
> Hvilket år faget blev afskaffet til fordel for et fællesfag med navnet
> naturteknik for elever i 1.-6. klasse kan jeg ikke huske.

Formelt blev orientering afskaffet med 93-loven. Inden da var der dog
mulighed for (muligvis pligt til) at skemalægge historie, geografi og
biologi. Natur og Teknik erstatter kun delvist faget, idet Historie er
obligatorisk som selvstændigt fag fra 3. klasse.

Vh
Peter Hindsgaul