Stamtræ på min hjemmeside
Fra : Claus

Dato : 17-02-02 11:14

Hej NG!

Er der ikke en der kan hjælpe mig med nogle oplysninger, hvordan får jeg mit
stamtræ på min hjemmeside?.

Jeg bruger Win-Family, men det kan ikke laver et stamtræ til min hjemmeside
kun til
skærm/printer.

Skal det laves i PDF ? hvordan ? hvilke programmer Skal jeg bruge?

På forhånd tak for hjælpen
Claus

Fra : Jens M. Jakobsen

Dato : 17-02-02 12:22

"Claus" <Claus@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kun til
> skærm/printer.
>
> Skal det laves i PDF ? hvordan ? hvilke programmer Skal jeg bruge?

Hej Claus,
Du kan bruge programmet som Arne Eckmann for nogen tid siden, viste her på
gruppen. Jeg har selv brugt det på min hjemmeside, og bruger også WinFam.
Jeg ligger KStableu filerne ind i samme folder som jeg ligger mine WinFam
filer ind i ( der genereres 4 htm filer). Fra din startside laver du så en
link til filen [ ks.htm ], og du er kørende.
Se min opsætning http://home10.inet.tele.dk/jakobsen

Programmet kan hentes her:

http://www.home.zonnet.nl/annemarthsterringa/KStableau.zip

Der er en kombineret info/hjælp side her:

http://www.home.zonnet.nl/annemarthsterringa/KShelp.htm

Venlig hilsen
Jens M. Jakobsen

Fra : Claus

Dato : 17-02-02 11:41

"Jens M. Jakobsen" <jeja@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jens M. Jakobsen
>
> Tak for hjælpen, det ser godt ud, jeg vil hente programmet, men hvad hvis
jeg vil have et foto på hver person, som i når jeg printer det ud i
Win-Family???

Claus

Fra : Rikke F. Ravn

Dato : 17-02-02 13:29

> jeg vil have et foto på hver person, som i når jeg printer det ud i
> Win-Family???
>
> Claus

Hej Claus

Hvorfor bruger du ikke den indbyggede hjemmeside generator der er i
WinFamily?
(den startes ved at vælge Web-sider i menulinien).
Der får du billeder og det hele med.

mvh
Rikke

Fra : Peder Udesen

Dato : 18-02-02 08:35

Prøv at tage et kig på min hjemmeside

http://hjem.get2net.dk/udesen/

Under punket slægtsforskning skal du vælge
anetavle. Til at vise den har jeg anvendt et
stykke software ved navn Dynamic Family Tree,
hvilket er gratis at anvende. Der er også en
henvisning til den side, hvor det kan hentes.

mvh/Peder Udesen.

Fra : Bent Fleron

Dato : 18-02-02 11:40

"Peder Udesen" <Peder.Udesen@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> stykke software ved navn Dynamic Family Tree,
> hvilket er gratis at anvende. Der er også en
> henvisning til den side, hvor det kan hentes.

Hej Peder.
Anetavlen på din hjemmeside er et stykke værktøj jeg varmt kan anbefale at
se nærmere på. Nu har jeg downloaded det og vil undersøge det nærmere, men
kan du fortælle mig hvem jeg skal kontakte for eventuelt brug af det ?
Med venlig hilsen Bent Fleron

Fra : Peder Udesen

Dato : 18-02-02 15:29

"Bent Fleron" <bent@fleron.dk> wrote in message news:<3c70da0d$0$89067$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...

> [...]
> se nærmere på. Nu har jeg downloaded det og vil undersøge det nærmere, men
> kan du fortælle mig hvem jeg skal kontakte for eventuelt brug af det ?

Michael Horey, som har lavet det, fortæller noget derom på sin
hjemmeside
http://www.dftcom2.co.uk/
men ellers er der gode hjælpetekster indbygget.

Essensen er, at man laver en GEDCOM-fil og behandler den i programmet
DFTCOM2. Den danner de filer, der behøves for at implementere Dynamic
Family Tree.
DFTCOM2 ligger iblandt det, du har downloaded.

Det nemmeste er egentligt at prøve sig frem.

mvh/Peder