Indstilling af HTML-editor, MSIE
Fra : Arcana

Dato : 17-02-02 10:54

Hvor kan man tilføje et nyt program som standard-HTML-editor i MSIE? Jeg får
kun valget mellem Notepad og Word (gys), og jeg vil gerne sætte Dreamweaver
op i stedet for. Skal man redigere i regdatabasen, og hvor?

/arcana

Fra : Peter Loumann

Dato : 17-02-02 11:09

Sun, 17 Feb 2002 10:53:49 +0100, "Arcana" <marsupilan@kangoroo.gov>
wrote:

>Hvor kan man tilføje et nyt program som standard-HTML-editor i MSIE?

Hvilken windåze?

pelo

Fra : Arcana

Dato : 17-02-02 12:12

"Peter Loumann" <pelo@mailserver.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilken windåze?

2000 Pro med SP2.

/arcana

Fra : Peter Loumann

Dato : 17-02-02 12:36

Sun, 17 Feb 2002 12:11:34 +0100, "Arcana" <marsupilan@kangoroo.gov>
wrote:

>2000 Pro med SP2.

I WinXp Home med msie 6 kan jeg højreklikke på f.eks. en *.html og
vælge "Åbn med...". Så vil det program, jeg vælger, blive husket som
en valgmulighed i denne højremenu, og det vil også dukke op som en
valgmulighed i msie, både i Internetindstillinger | Programmer |
HTML-editor, og i rul-ned-menuen i værktøjslinjens Redigér. Måske
først efter en genstart. Men jeg véd ikke, om det er ligesådan i Win
2000 Pro.

hilsen pelo

Fra : Arcana

Dato : 17-02-02 13:55

> HTML-editor, og i rul-ned-menuen i værktøjslinjens Redigér. Måske
> først efter en genstart. Men jeg véd ikke, om det er ligesådan i Win
> 2000 Pro.

Nu står DW i hvert fald i højrekliksmenuen. Jeg prøver lige at boote om...

---CARRIER LOST

Fra : Arcana

Dato : 17-02-02 13:59

"Arcana" <marsupilan@kangoroo.gov> skrev i en meddelelse

> Nu står DW i hvert fald i højrekliksmenuen. Jeg prøver lige at boote om...

Desværre, det virker ikke.

Er der en regedit-ørn til stede?

/arcana

Fra : Bjarne Østergård

Dato : 17-02-02 16:25

"Arcana" <marsupilan@kangoroo.gov> wrote in message
> "Arcana" <marsupilan@kangoroo.gov> skrev i en meddelelse

> Desværre, det virker ikke.
>
> Er der en regedit-ørn til stede?

Hej Arcana

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Default HTML Editor
her ændre du blot værdien i Description til hvad du nu ønsker.
Lige nu står der nok Microsoft FrontPage

og denne
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Default HTML
Editor\shell\edit\command

men vær forsigtig kopier evet først dine nuværende værdier til en tekst fil
så du ikke knækker hele maskinen ned

I denne nøgle
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Default HTML
Editor\shell\edit\command
her står der nok denne værdi i default
C:\PROGRA~2\MICROS~1\Office10\FRONTPG.EXE
Den ændre du blot til din nye default editor

Men vær endelig forsigtig når du leger med registerings databasen.
Det kan få de mærkeligste følger at rette i denne.

Tag en kopi inden du begynder, så kan du altid rede stumperne når det går
galt

Håber du kunne bruge det.

Mvh
Bjarne Østergård
www.gigasoft.dk

Fra : Arcana

Dato : 18-02-02 13:58

"Bjarne Østergård" <boe@gigasoft.dk> skrev i en meddelelse

> HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Default HTML Editor
> her ændre du blot værdien i Description til hvad du nu ønsker.

OK!

> Lige nu står der nok Microsoft FrontPage

Nej DET gør der tiværfald ikke. Meget har man budt mig, men... )

> og denne
> HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Default HTML
> Editor\shell\edit\command

OK!

> men vær forsigtig kopier evet først dine nuværende værdier til en tekst
fil
> så du ikke knækker hele maskinen ned

Rigtige mænd tager aldrig backup!

> HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Default HTML
> Editor\shell\edit\command

OK...

> her står der nok denne værdi i default
> C:\PROGRA~2\MICROS~1\Office10\FRONTPG.EXE

Grrrr...

> Den ændre du blot til din nye default editor

Jeg meget fin forstå!

> Håber du kunne bruge det.

Det er jo lidt af et pillearbejde, men det skal lige prøves. Jeg melder
tilbage - 1000 tak!

/arcana

Fra : Bjarne Østergård

Dato : 18-02-02 20:52

> fil
>
> Rigtige mænd tager aldrig backup!

Næh, men til gængæld græder de meget.

MVH
Bjarne Østergård

Fra : Arcana

Dato : 18-02-02 22:50

Fra : Kurt E. Nielsen

Dato : 17-02-02 16:40

"Arcana" <marsupilan@kangoroo.gov> skrev i en meddelelse
> "Arcana" <marsupilan@kangoroo.gov> skrev i en meddelelse
>
> Er der en regedit-ørn til stede?

Det er ikke nødvendt. I 2000 går du ind i Stifinder -> Funktioner ->
Mappeindstillinger -> Filtyper. Vælg filtypen og klik på Avanceret. Du kan
nu tilføje en ny association til filtypen.

Mvh
Kurt E. Nielsen

Fra : Arcana

Dato : 18-02-02 13:54

"Kurt E. Nielsen" <kurt_e_nielsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det er ikke nødvendt. I 2000 går du ind i Stifinder -> Funktioner ->
> Mappeindstillinger -> Filtyper. Vælg filtypen og klik på Avanceret. Du kan
> nu tilføje en ny association til filtypen.

Jeg kunne ikke gøre som jeg gerne ville (nemlig sætte Dreamweaver som
standard-HTMLeditor _i_Microsoft_Explorer_, så jeg tror lige at jeg prøver
Østergårds idé - men tusind tak for hjælpen!

/arcana

Fra : Per Thykjær Jensen

Dato : 09-03-02 05:28

I internetindstillingerne > tools > internet options > programs -- her
indsættes stierne til programmerne.

Per.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 09-03-02 06:58

Sat, 9 Mar 2002 05:27:32 +0100, skrev "Per Thykjær Jensen"
<per.thykjaer@jensen.mail.dk>:

>I internetindstillingerne > tools > internet options > programs -- her
>indsættes stierne til programmerne.

Man kan ikke selv tilføje et program, det skal programmets
installationsfil gøre, ellers må man rode i reg.basen.

Læs iøvrigt min signatur og gerne
<http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>.

med venlig hilsen
Knud
http://home13.inet.tele.dk/smedpark

Fra : Peter Loumann

Dato : 09-03-02 12:55

Sat, 09 Mar 2002 06:58:07 +0100, Knud Gert Ellentoft
<knudgert@mail.tele.dk> wrote:

>Man kan ikke selv tilføje et program, det skal programmets
>installationsfil gøre, ellers må man rode i reg.basen.

I Win Xp virker det ret smart: hvis du i filhåndteringsprogrammet
højreklikker på en fil og vælger "Åbn med..." din editor, så vil den
efterfølgende dukke op i listen. Måske først efter næste boot, det kan
jeg ikke huske.

hilsen pelo