flash og iframe
Fra : Thomas K

Dato : 17-02-02 00:58

Hej ng

er det muligt at lave en iframe i flash ???

--
Thomas Kaarup
Kaarup@privat.dk

"Livet har læst mig,
at kærlighed ikke går
ud på at vinde over hinanden,
men at se i samme retning

Fra : Bo Dudek

Dato : 17-02-02 10:20

>er det muligt at lave en iframe i flash ???
ehm.. både og.. Flash bruger nemlig ikke frames, tabeller og andet
skidt, som html gør. I Flash arbejder man med 3 byggesten, som hedder
Graphic, Button og MovieClip, og sidstnævnte kan sagtens virke som en
iframe.

Som tidligere nævnt foreslår jeg til alle newbies (hvis du da er det?)
i Flash, at de kigger på og GENNEMGÅR alle de lessons, som hører til
programmet. Dernæst kan man få meget glæde af hæfter som fx IDG's
Flash 5.

Regards
Bo Dudek
http://www.bodudek.dk
http://www.bodudek.dk/cd (dsl or faster connections only)

Fra : Thomas K

Dato : 21-02-02 22:00

newbee, jo lidt er jeg vel.... har da BOGEN, men har ikke haft tiden til at
sætte mig ind i den. ved godt vi ikke operere med samme termer som i html,
men det var også mere hvordan jeg henter et eksternt html doc ind i min
flash.

PS. Bo.... Din site holder 100.....

Fra : Bo Dudek

Dato : 22-02-02 07:42

>newbee, jo lidt er jeg vel....
det var ikke negativt ment.. jeg er slet ikke selv expert :)

[...]

>men det var også mere hvordan jeg henter et eksternt html doc ind i min
>flash.
så vidt jeg ved, kan man IKKE have html midt i flash.. det nærmeste
man kan komme er importeret text fra fx en txt-fil, som indeholder
simple html tags, men det er jo ikke nok til dig - din grådige karl ;)

nu kan jeg desværre ikke huske iframe præcist, men hvis du nu starter
med at lave din html, hvor du har en yderframe med en iframe i.. lav
det, så iframen fungerer med webcamet inden i.. - alternativet til
iframe er vel bare et frameset, som splitter skærmen op i alm. frames,
så du har en mainframe i midten - se fx. min egen hjemmeside

din flash animation kan du så dele op - lige som man skærer billeder
op i Image Ready - i 4 dele og placere een del på hver side af
mainframe.. umiddelbart kan jeg ikke se nogen anden løsning..

>PS. Bo.... Din site holder 100.....
takker :))

Fra : Bo Dudek

Dato : 22-02-02 07:44

dumme mig.. mit sidste indlæg var slet ikke svar på DIT spørgsmål men
svar på eet længere nede.. :/