Børn der skal rejse langt
Fra : Peter Løhde Svarre

Dato : 25-01-01 08:58

Hej

Jeg har fundet en dejlig kæreste som bor på Sjælland, og jeg bor i Jylland.
Min kæreste vil gerne på sigt flytte over til mig. Hun har 3 børn på 10, 7
og 4, hvor de to mindste bor hos hende, og de skal selvfølgelig flytte med.
Jeg har en dreng på 4 som bor hos sin mor, men som er hos mig hver anden
weekend.

Jeg vil gerne høre om der er nogle af jer som har erfaringer, gode som
dårlige med hensyn til at børnene skal så langt med tog en gang imellem i
weekenderne.

Jeg ved der findes nogle børnerejser hos DSB, hvor der er en børneguide med
toget, som kan tage sig af børnene på rejsen. Desuden er DSB's personale i
toget også flinke til at hjælpe når børnene skal stige af.

Hvis der er nogle af jer som har prøvet lignende situationer vil jeg gerne
høre jeres erfraringer herom.

Med venlig hilsen
Peter

Fra : Henrik G. Larsen

Dato : 05-02-01 15:36

Peter Løhde Svarre <svarre69@mail.tele.dk> wrote in message
> [...]
> toget også flinke til at hjælpe når børnene skal stige af.
>
> Hvis der er nogle af jer som har prøvet lignende situationer vil jeg gerne

kursisten

Fra : Lone Hemmingsen

Dato : 07-02-01 08:59

Hej Peter!

Jeg har gennem det sidste år gjort erfaringer med DSB´s børneguide, og det
har helt igennem været en succes. Min datter på nu 6½ kører til Esbjerg hver
anden weekend, og er utrolig glad for det! Jeg håber det vil komme til at
fungere ligeså godt for dig og din familie!

med venlig hilsen
Lone

PS: til Henrik: Kan "kursisten" ikke finde et andet sted at teste?

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 07-02-01 09:07

"Lone Hemmingsen" <LoneHem@dsa-net.dk> wrote in message
> [...]
at
> fungere ligeså godt for dig og din familie!

til esbjerg hvorfra???
jeg har nemlig en søn på snart 7 år der fpr til udsigt at skulle det
samme fra kbh til kolding....

hvordan fungerer det med de børneguider?
--
knus sabina

behind every good woman, lies
a trail of men.....*SF*

Fra : Lone Hemmingsen

Dato : 07-02-01 11:55

Sabina Hertzum skrev i meddelelsen
<1q7g6.32988$l57.1447313@news000.worldonline.dk>...
>"Lone Hemmingsen" <LoneHem@dsa-net.dk> wrote in message
>
>til esbjerg hvorfra???
>jeg har nemlig en søn på snart 7 år der fpr til udsigt at skulle det
>samme fra kbh til kolding....

Ja undskyld, det er fra Odense!

>hvordan fungerer det med de børneguider?

Man køber en pladsbillet + billet til børneguide - jeg kan ikke oplyse
nøjagtige priser, da det er min ex-mand, der sørger for dette.
Desuden udfylder man en seddel med barnets navn, ens eget navn, samt navnet
på den der henter ved fremkomsten, hvor der kvitteres med en underskrift!
Dette til sikring af at børnene bliver afleveret til den rigtige person. Det
er således ligegyldigt, om det er Far, Mormor, Tante Olga eller andre,
sålænge det er den person der er skrevet på sedlen.
Børneguide-personalet er let genkendelige i deres blå fritids-sæt, og de er
meget omhyggelige med at få børnene ind og ud af toget. Under togturen har
børnene stor fornøjelse af at lege med hinanden.
Børneguide-toget kører hver fre- og søndag mellem København - Esbjerg, og
KBH - Århus - Frederikshavn.
Men undersøg tidspunkterne hos DSB!

Mvh
Lone