Knasen i højtalerne..!
Fra : palle Jensen

Dato : 17-02-02 00:36

Måske sidder der en derude der kender til dette problem og måske kunne
hjælpe,,

Kort fortalt om maskinen det drejer sig om.
Bundkort: Gigabite -- GA-5AX Rev.4
CPU: AMD -- K6-III /450
Ram: 128.Mb -- Pc100
Grafikkort: Greative -- GeForceII MX200
Lydkort: Yamaha -- YMF724E

Problemet er støj i højtalerne / ørebøffer ell. hvad jeg nu sætter til.. det
er en knasen og kradsen der lyder lige så snart der arbejdes med musen
aktivere mapper og programmer, ja faktisk hele tiden en susen og knitren,
dog skal det siges at der intet problem eller er med lyden i spil og ved
afspildning af lydfiler er det perfekt. Men forestil jer at arbejde med
dokumenter mm. og skal lytte til denne ulidelige knasen..!!

Her er hvad jeg allerede har forsøgt mig med..
Slog lyden fra i procceslinjen -- INGEN ændring.
Skiftet til et andet lydkort -- INGEN ændring.
Skiftet strømforsyningen -- INGEN ændring.
Skiftet styresystemet -- INGEN ændring.

Demonteret hele maskinen incl. bundkort. sat det hele sammen stykke for
stykke.. -- INGEN ændring

Allerede ved opstart efter en formatering er støjen der.???????

Nu håber jeg at der sidder en der kan hjælpe mig, så jeg kan hjælpe min
kammerat af med dette lyd problem..

Mvh.
Palle Jensen
IT-Supporter

Fra : C U L8TER

Dato : 17-02-02 10:28

Hejsa, har selv prøvet det samme, dog med et creative lydkort - Men jeg blev
simpelthen nødt til at udskifte lydkortet, da der var et kompatilitets
problem mellem bundkort og lydkort. - Det hjalp...

håber at du kan bruge dette..

Fra : Søren Hjelholt

Dato : 17-02-02 18:42

<snip>

> Nu håber jeg at der sidder en der kan hjælpe mig, så jeg kan hjælpe min
> kammerat af med dette lyd problem..

</snip>

Det kan muligvis være fordi at der stå en forkert spænding på computeren
eller f.eks. printeren. Er alle stik på udstyret trebenende, og er der jord
på den/de stikkontakter de er tilsluttede?
Jeg har oplevet noget tilsvarende, hvor det var printeren der var synderen,
så snart vi tog den fra var der ingen problemer.

Alternativt har jeg oplevet problemer med kombatibilitet mellem lydkort og
Logitechs mouseware drivere. Så hvis du har disse installeret kan du evt.
prøve at afinstallere dem og se om det hjælper.

--
Søren Hjelholt

"Døm din succes ud fra, hvad du har opgivet for at opnå den!" - Dalai Lama