Gode ideer søges
Fra : Henrik H. Hansen

Dato : 25-01-01 09:03

Vi er blandt de uheldige som fik cuttet forbindelsen til en afdeling i
Herlev. Efterhånden er der ved at opstå panik og vi må se os om efter
alternativer. Vi har en afd. i Ejby, som ligger ca. 2 km. væk, i luftlinie,
så måske noget trådløst - Er der nogen som kender prisen på sådanne noget?
Hvad med parabol til Internet?

Mvh

Henrik

Fra : Jonathan Stein

Dato : 25-01-01 14:02

"Henrik H. Hansen" wrote:

> [...]
> så måske noget trådløst - Er der nogen som kender prisen på sådanne noget?

Hvis der er frit udsyn, er det en mulighed - men ikke helt billigt at
etablere. Hvad er jeres behov? En Nokia 6210 med high-speed data og en notebook
kan nok holde et par e-mail konti opdateret. Ellers kunne I prøve at kontakte
nogle mobilselskaber og høre, om de kan etablere en bedre trådløs løsning.

> Hvad med parabol til Internet?

Bruger telefonen som returvej. ;-(

M.v.h.

Jonathan

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 25-01-01 15:29

"Henrik H. Hansen" <setasoft@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad med parabol til Internet?

Hvis problemet ikke er akut, er det måske værd at bemærke, at sonofon har
annonceret trådløst højhastighedsinternet allerede til sommer.

Mvh
Tonni Aagesen

Fra : Eivind Olsen

Dato : 25-01-01 17:33

der findes masser af løsninger - kontakt netværks firmaer som f.eks
Netdesign
noget udstyr kan man godt selv få lov til at sætte op, da det benytter en
fri frekvens
hvor andet udstyr kræver en tillladelse fra Telestyrelsen
De fleste leverandører kan hjælpe Jer med den sag.

Fra : smok

Dato : 25-01-01 19:30

Hej!

vi køre for øjeblikket i et trådløst netværk vi kan godt række omkring 2
km.med forstærker endnu længere. prisen er ca. kr.5-8.000 pr. klient eller
omkring kr. 12-18.000 pr. netværk. + accespoint til omkring kr. 20.000 plus
div. til kabler og montering m.m.
du kan se mere om vores projekt på www.storring.dk klik dig ind under
beboerforeningen/itudvlget/Storring bynet

med venlig hilsen

Kim Dahl

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 25-01-01 21:21

> Vi er blandt de uheldige som fik cuttet forbindelsen til en afdeling i
> Herlev. Efterhånden er der ved at opstå panik og vi må se os om efter
> alternativer.

Det eneste her-og-nu er en mobiltelefon, evt et cardphone.
Når I får jeres kredsløb tilbage vil jeg råde jer til at få dem alternativt
fremført. På den vis er der altid to kobberveje fra jer til centralen.
Ikke alle kredsløb kan alternativt fremføres, men i så fald kan i få nogle
ISDN2'ere med egenskaben, det skulle nok kunne rede det meste en anden gang.

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Throm

Dato : 25-01-01 22:39

arrowhead har radiointernet op til 34mbit men deres priser er små dyre og de
kan lever ret hurtit ifølge deres hjemmeside www.arrowhead.dk.

M.V.H

Henrik