TDC rod
Fra : Jimmy Damsgård

Dato : 16-02-02 23:04

Hvad er lige forskellen på TDC bredbånd og opasia netexpress?

Så vidt jeg kan se er linjerne ens men priserne vidt forskellige?

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 16-02-02 23:47

<http://www.makr.dk/go.php3?adslvarianter>

>Så vidt jeg kan se er linjerne ens men priserne vidt forskellige?

Næh, de er nogenlunde ens, men i Bredbånd er telefonabonnement
inkluderet, så derfor er prisen højere pr. måned.

--
med venlig hilsen
Knud

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 16-02-02 23:59

In article <89ot6ucpg86bbghl09u995oc5k0282k78t@dtext.news.tele.dk>,
Knud Gert Ellentoft <knudgert@mail.tele.dk> wrote:

> <http://www.makr.dk/go.php3?adslvarianter>

> Næh, de er nogenlunde ens, men i Bredbånd er telefonabonnement
> inkluderet, så derfor er prisen højere pr. måned.

Teknologien er også forskellig, idet NetExpres bruger PPPoE og derfor
kræver en router med PPPoE eller en opkaldsklient på computeren.

Med NetExpres får du en router og det er derfor det bedste, hvis du skal
have mange computere på nettet på den nemmeste måde.

TeleDanmark BredBånd ADSL kører vist med noget der hedder Bridged
Ethernet og er helt transparent for computeren. Den er derfor direkte på
nettet og hver maskine får en offentlig dynamisk IP-adresse. Man kan få
op til 6 IP-adresser eller 1 fast IP-adresser; de tildeles altid med
DHCP.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Claus O

Dato : 17-02-02 13:26

"Jimmy Damsgård" <noname@SLETMIGnospam.dk> wrote

>Hvad er lige forskellen på TDC bredbånd og opasia netexpress?

Husk lige at du også kan få Boomtown og Pro@access fra TDC,
for at gøre forviringen total.
Claus

Fra : Steen

Dato : 18-02-02 00:12

Boomtown !!! er ikke en adsl variant, det er NE2 med lavere service på... Ik
andet.
Men ellers jo, der er i dag disse varianter (NE2, BB og ikke mindst Pro@-
Som igen findes i forskellige varianter) .

Hvad ang. Renés mange PC på en forbindelse... hvorfor skulle det være
nemmere på NE end Bredbånd... der som han selv skriver er fuld transperant.
Njjaar´r det er vist lidt misforstået.

Fra : Claus O

Dato : 18-02-02 10:11

"Steen" <Stone@Steinerworld.dk> wrote

> Boomtown !!! er ikke en adsl variant, det er NE2 med lavere service på... Ik
> andet.

Nej, ikke hvis vi ser bort fra spørgeren måske kunne ønske andre hastigheder
end NE2 og de andre ting der er forskellige....
Claus