Et spørgsmål om farve.
Fra : KH

Dato : 16-02-02 22:38

Jeg er ret ny i java, og har fået et lille program, som giver mig en popup
på min hjemmeside.
Baggrunden på popup´en er hvid, men hvor lægger jeg min farvekode ind, hvis
jeg vil have en anden farve på baggrunden?

Jeg har pastet det lille program ind herunder!

<HEAD>
<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">

<!-- Begin
function popupWin() {
automatisk</title>\n<body>\n";
text += "<center>\n<br>";
text += "<a href='http://www.fiktiv.dk' target='_blank'><h2>Husk også at
setTimeout('windowProp(text)', 500); // delay 1 second before opening
}
function windowProp(text) {
newWindow = window.open('','newWin','width=300,height=150,');
newWindow.document.write(text);
setTimeout('closeWin(newWindow)', 8000); // delay 8 seconds before closing
}
function closeWin(newWindow) {
newWindow.close(); // close small window and depart
}
// End -->
</script>

Med venlig hilsen
Klaus

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 16-02-02 22:50

Sat, 16 Feb 2002 22:38:09 +0100, skrev "KH"
<miller@snabelvand.dk>:

>Baggrunden på popup´en er hvid, men hvor lægger jeg min farvekode ind, hvis
>jeg vil have en anden farve på baggrunden?

Prøv med
automatisk</title>\n<body bgcolor='#ffff00>\n";

--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Allan Vebel

Dato : 16-02-02 23:04

"KH" <miller@snabelvand.dk> skrev

> automatisk</title>\n<body>\n";

Find det sted hvor der står <body> og tilføj egenskaber til denne,
for eksempel:

--
Allan

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 16-02-02 23:51

Sat, 16 Feb 2002 23:04:21 +0100, skrev "Allan Vebel"
<allan@vebel.dk>:

Vil det blive "ædt", når det står i et javascript?

Normalt, når man ser et script, hvori der er htmltags, er det
altid gammeldags, der bliver brugt, så jeg regnede med at det ar
nødvendigt.

Fra : Allan Vebel

Dato : 17-02-02 00:14

"Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> skrev

> Vil det blive "ædt", når det står i et javascript?

Ja, naturligvis. Javascript udskriver bare noget til browseren,
og her er ingen forskel på om du bruger bgcolor eller background
i en style.

Et script som dette

<script type="text/javascript">
if(document.layers){
document.write('<link href="menu_nn4.css" rel="stylesheet" type="text/css">')
}
else{
document.write('<link href="menu_ie4.css" rel="stylesheet" type="text/css">')
}
</script>

vil således bare udskrive den korrekte linie alt efter browser.

> Normalt, når man ser et script, hvori der er htmltags, er det
> altid gammeldags, der bliver brugt, så jeg regnede med at det ar
> nødvendigt.

Det er fordi det er et gammelt script der er tastet ind fra en bog
eller klippet et sted fra - dem har jeg rettet mange af, så det bruger
min css i stedet.

Jeg så godt at du kom med et forslag 14 minutter før mit, og skulle
også til at kommentere det - men så skulle resten af Klaus kode
jo også rettes til css - og det havde jeg ikke lige tid til.

--
Allan

Fra : KH

Dato : 17-02-02 12:29

"Allan Vebel" <allan@vebel.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> også til at kommentere det - men så skulle resten af Klaus kode
> jo også rettes til css - og det havde jeg ikke lige tid til.

Jeg havde også i tankerne, at jeg kunne lægge farven ind i mit stylesheet.
Altså at fastsætte de forskellige parametre for popup´en, ligesom jeg har
gjort med resten af min site.
Men hvordan skal jeg angive popup´ens id.
I scriptet står den som popupWin (), men hvad gør jeg i den situation..???
Jeg vil lige prøve det andet, der blev foreslået, så vender jeg tilbage..
Om ikke andet, så siger jeg tak for hjælpen.. Det er sgu ikke nemt, når man
er rookie på området..

Mvh. Klaus.

Fra : KH

Dato : 17-02-02 14:23

"KH" <miller@snabelvand.dk> skrev i en meddelelse

> "Allan Vebel" <allan@vebel.dk> skrev i en meddelelse

> type="text/css">')
> type="text/css">')

Nu har jeg prøvet de ideer, I kom med, men intet synes at virke.
Enten meddeler browseren, at der er fejl på siden, eller også kommer der en
pink-agtig farve på, men så forsvinder hyperlinkeffekten.

Ville det ikke være nemmere at lægge informationerne om popup´en ind i mit
stylesheet?

Mvh. Klaus.

Fra : Allan Vebel

Dato : 17-02-02 15:23

"KH" <miller@snabelvand.dk> skrev

> Jeg havde også i tankerne, at jeg kunne lægge farven ind i
> mit stylesheet. Altså at fastsætte de forskellige parametre for
> popup´en, ligesom jeg har gjort med resten af min site.

Det kan du også. Jeg har lavet et eksempel på:

http://www.vebel.dk/test/popup/popwin.htm

--
Allan

Fra : KH

Dato : 17-02-02 16:20

> "KH" <miller@snabelvand.dk> skrev

> Det kan du også. Jeg har lavet et eksempel på:
>
> http://www.vebel.dk/test/popup/popwin.htm

Hej Allan.

Du skal have tusind tak for din hjælp.
Nu sidder man så her og siger; nå ja.. selvfølgelig..
Men forhåbentlig har jeg lært lidt..
Du kan se resultatet her: http://home20.inet.tele.dk/stockbroker/ .
Som du kan se, er det ikke så professionelt lavet, som man kunne ønske sig
det, men den elementære html-programmering er selvlært, så mon ikke jeg
også kan lære at programmere med javascript.

Med venlig hilsen Klaus.