Hvor mange omdrejninger på ThermalTake?
Fra : Lars Stokholm

Dato : 16-02-02 18:09

Skal der 7000 eller 4550 omdrejninger på en køler til AMD Athlon XP
1700plus?

--
Venlig hilsen
Lars Stokholm

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 16-02-02 18:15

> Skal der 7000 eller 4550 omdrejninger på en køler til AMD Athlon XP
> 1700plus?

Det kommer jo lidt an på hvilken profil der sidder under hvilken blæser.

Hvis dit spørgsmål går på om du skal vælge volcano 6Cu eller 6Cu+,
så er valget nemt, hvis man ikke er døv. 7000rpm blæsere _larmer_.

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : Lars Stokholm

Dato : 16-02-02 18:32

On Sat, 16 Feb 2002 18:14:32 +0100, "Jeppe Seidelin Dam"
<jeppedam@mailme.dk> wrote:

>Det kommer jo lidt an på hvilken profil der sidder under hvilken blæser.
>
>Hvis dit spørgsmål går på om du skal vælge volcano 6Cu eller 6Cu+,
>så er valget nemt, hvis man ikke er døv. 7000rpm blæsere _larmer_.

Kan processoren klarer sig med 4550, det er mere det jeg mener?

--
Venlig hilsen
Lars Stokholm

Fra : Deaster

Dato : 16-02-02 18:34

"Lars Stokholm" <larsstokholm@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Kan processoren klarer sig med 4550, det er mere det jeg mener?

Det kommer stadig an på hvilken køler det er vi snakker om.

--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig

Fra : Lars Stokholm

Dato : 16-02-02 18:36

Jeg kom dig i forkøbet

PS: Jeg havde ikke set dit andet indlæg da jeg skrev det der :)

--
Venlig hilsen
Lars Stokholm

Fra : Deaster

Dato : 16-02-02 19:04

> Jeg kom dig i forkøbet
>
> PS: Jeg havde ikke set dit andet indlæg da jeg skrev det der :)

Hehe, og omvendt jeg havde ikke set dit.

Fra : Lars Stokholm

Dato : 16-02-02 19:04

On Sat, 16 Feb 2002 18:36:12 +0100, Lars Stokholm
<larsstokholm@mail.dk> wrote:

>Jeg kom dig i forkøbet

Det er dette indlæg jeg snakker om :)

Og jeg er stadig på bar bund omkring hvor mange omdrejninger den skal
have, hvis nogen skulle være i tvivl :)

--
Venlig hilsen
Lars Stokholm

Fra : Deaster

Dato : 16-02-02 18:27

> Skal der 7000 eller 4550 omdrejninger på en køler til AMD Athlon XP
> 1700plus?

Det kommer an på hvilken køler det er, Silent Viking kører vist kun med 2500
omdrej.

Fra : Lars Stokholm

Dato : 16-02-02 18:33

On Sat, 16 Feb 2002 18:27:22 +0100, "Deaster"

Det drejer sig om 6Cu(+)

--
Venlig hilsen
Lars Stokholm

Fra : Christian Skau Peder~

Dato : 16-02-02 18:37

se det kommer helt an på køleren, f.eks en thermaltake Silent Viking skulle
kunne køle en XP 2000+ ved 2050 omdrejninger

Fra : Lars Stokholm

Dato : 16-02-02 18:39

On Sat, 16 Feb 2002 18:36:51 +0100, "Christian Skau Pedersen"
<christiansp@hotmail.com> wrote:

>se det kommer helt an på køleren, f.eks en thermaltake Silent Viking skulle
>kunne køle en XP 2000+ ved 2050 omdrejninger

Fra SHG.dk: "Der er der begrænset plads på Solteks bundkort, der skal
udvises forsigtighed ved montering på disse."

Så det udelukker Silent Viking, til jeg bliver træt af larmen eller
bliver mere modig :)

--
Venlig hilsen
Lars Stokholm

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 16-02-02 18:58

Lars Stokholm skrev:

> [...]
>udvises forsigtighed ved montering på disse."
>
>Så det udelukker Silent Viking, til jeg bliver træt af larmen eller

Jeg har selv lige købt et Soltek-bundkort (SL-75DRV4) og en Silent
Viking. Jeg har dog ikke CPUen endnu, men det ser ikke ud til at det
er det store problem at få køleren på - der sidder dog et komponent
meget tæt på, men jeg tror lige køleren kan være der.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - Få fjernet SIM-låsen fra din mobiltelefon!

Fra : Lars Stokholm

Dato : 16-02-02 19:03

On Sat, 16 Feb 2002 18:58:22 +0100, Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk>
wrote:

> [...]
>er det store problem at få køleren på - der sidder dog et komponent
>meget tæt på, men jeg tror lige køleren kan være der.

Ok, men fuck det (undskyld ordvalget, hvis det måtte støde nogen). Jeg
bruger bare de snollede 139/169 kr. i første omgang og så må jeg se
derefter....

--
Venlig hilsen
Lars Stokholm

Fra : Deaster

Dato : 16-02-02 19:04

> [...]
> udvises forsigtighed ved montering på disse."
>
> Så det udelukker Silent Viking, til jeg bliver træt af larmen eller

Nix, ingen som helst problemer der. jeg har monteret 4 styk Silent Viking på
Soltek DRV 2/4 og der var ingen som helst problemer overhovedet. Bare sørg
for at bruge en skruetrækker til metalbøjlen.

Fra : Lars Stokholm

Dato : 16-02-02 19:11

On Sat, 16 Feb 2002 19:04:01 +0100, "Deaster"

> [...]
>Soltek DRV 2/4 og der var ingen som helst problemer overhovedet. Bare sørg
>for at bruge en skruetrækker til metalbøjlen.

Årh pis med dig, hehe. Så satser jeg sgu, og køber Silent Viking, de
skal ikke komme her og tage ***** på mig. Men jeg vender tilbage og
hjemsøger dig, hvis den ikke er til at få på. Ok?

--
Venlig hilsen
Lars Stokholm

Fra : Lars Stokholm

Dato : 16-02-02 19:39

On Sat, 16 Feb 2002 19:10:33 +0100, Lars Stokholm
<larsstokholm@mail.dk> wrote:

>Årh pis med dig, hehe. Så satser jeg sgu, og køber Silent Viking, de
>skal ikke komme her og tage ***** på mig. Men jeg vender tilbage og
>hjemsøger dig, hvis den ikke er til at få på. Ok?

Ok, så er ordren ført igennem, det er for sent at fortryde. Jeg ville
dog sætte stor pris på, om der var nogen (måske dig, siden du har
prøvet det et par gange før :) der ville give mig en personlig
udførlig vejledning, omkring hvordan jeg skal montere køleren.

Disse smukke ord foruroliger mig lidt:

Der er der begrænset plads på Solteks bundkort, der skal udvises
forsigtighed ved montering på disse.
....og...
Thermaltakes kølerbeslag er generelt meget stramme, der skal derfor
udvises stor forsigtighed ved montering!

Skal man være idiot for at ødelægge den? Nogle gange overdrives der jo
i den forbindelse.

--
Venlig hilsen
Lars Stokholm

Fra : Christian Skau Peder~

Dato : 16-02-02 20:24

Jeg har selv en på mit Soltek SL-DRV2 motherboad, der var ingen problemer
med at sætte den på overhovedet. JEg valgte at tage det sorte kølepasta
agtige af der sad på bunden af køleren og påsmøre noget artic silver
kølepasta, jeg tror dog det er bedst at lade det sidde, da det giver den
laveste temp.Jeg købte i øvrigt også min hos shg, kanon køler og kanon
kundeservice hos shg, så jeg kan kun bifalde dit valg.
Mvh.
Christian

Fra : Lars Stokholm

Dato : 16-02-02 21:42

On Sat, 16 Feb 2002 20:24:07 +0100, "Christian Skau Pedersen"

Det lyder godt, tak :)

--
Venlig hilsen
Lars Stokholm

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 17-02-02 00:53

Christian Skau Pedersen skrev:

> [...]
>agtige af der sad på bunden af køleren og påsmøre noget artic silver
>kølepasta, jeg tror dog det er bedst at lade det sidde, da det giver den

Du fik en lavere temperatur med voksmåtten end med Artic Silver?!

Hvor meget var forskellen, og havde du måske smurt for meget/lidt
kølepasta på? Artic Silver hører man jo er noget af det bedste stads
til den slags, men der er jo absolut ingen grund til at bruge det
(eller andet kølepasta), hvis voksmåtten fungerer bedre.

Jeg er i overclocking-gruppen af flere kraftigt blevet frarådet at
bruge køleren uden kølepasta. Der er dog også et par stykker der har
sagt der ingen problemer er med det.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - Få fjernet SIM-låsen fra din mobiltelefon!

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 17-02-02 08:39

> Jeg er i overclocking-gruppen af flere kraftigt blevet frarådet at
> bruge køleren uden kølepasta. Der er dog også et par stykker der har
> sagt der ingen problemer er med det.

Dem der har frarådet det, har ment det som hvis du undlader at bruge
noget (dvs. hverken kølepasta/thermal pad), så er der risiko for at CPU'en
brænder af.

Så længe du enten bruger den medfølgende thermal pad, eller noget løssalgs
kølepasta, så er der ingen problemer.

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : Lars Stokholm

Dato : 17-02-02 12:03

On Sun, 17 Feb 2002 08:39:16 +0100, "Jeppe Seidelin Dam"
<jeppedam@mailme.dk> wrote:

> [...]
>brænder af.
>
>Så længe du enten bruger den medfølgende thermal pad, eller noget løssalgs

Hmm, jeg troede kølepasta var kølepasta, og hos SHG stod der:
"SPECIELT: Kølepasta anbefales.", til Silent Viking. Så jeg købte en
lille tube no-name med 2g i, til 8kr. Er det ikke godt nok? Der står
et andet sted, som jeg ikke kan huske, at der bare skal én dråbe på.
Hvordan defineres en dråbe, og skal man bare komme det på, og smaske
køleren oveni, eller skal det smørers ud på cpu'en?

--
Venlig hilsen
Lars Stokholm

Fra : Deaster

Dato : 17-02-02 12:49

> [...]
> Hvordan defineres en dråbe, og skal man bare komme det på, og smaske
> køleren oveni, eller skal det smørers ud på cpu'en?

Hmm, så tager vi den lige en gang til. Det er IKKE nødvendigt at bruge
kølepasta på Vikingen, da den har en Thermalpad på i forvejen som er ganske
fremragende.

Fra : Lars Stokholm

Dato : 17-02-02 14:04

On Sun, 17 Feb 2002 12:49:24 +0100, "Deaster"

>Hmm, så tager vi den lige en gang til. Det er IKKE nødvendigt at bruge
>kølepasta på Vikingen, da den har en Thermalpad på i forvejen som er ganske
>fremragende.

Også selvom SHG skriver: "SPECIELT: Kølepasta anbefales."? Det er da
klart at jeg helst vil være fri for at rode med pasta når jeg bare kan
sætte den på som den er.

--
Venlig hilsen
Lars Stokholm

Fra : Deaster

Dato : 17-02-02 14:25

> Også selvom SHG skriver: "SPECIELT: Kølepasta anbefales."? Det er da
> klart at jeg helst vil være fri for at rode med pasta når jeg bare kan
> sætte den på som den er.

Jep, jeg ved ikke lige hvad SHG har gang i der, men alle mine Silent, som er
leveret fra netop SHG, har Thermalpad nedenunden, så det ville være tåbeligt
at smøre en kølepasta oven på det.

Fra : Lars Stokholm

Dato : 17-02-02 14:31

On Sun, 17 Feb 2002 14:24:44 +0100, "Deaster"

> [...]
>leveret fra netop SHG, har Thermalpad nedenunden, så det ville være tåbeligt

Så er jeg bare glad for at jeg ikke gav mere end 8 kr. for pastaen :)

--
Venlig hilsen
Lars Stokholm

Fra : Deaster

Dato : 17-02-02 14:38

>Lars Stokholm" <larsstokholm@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Så er jeg bare glad for at jeg ikke gav mere end 8 kr. for pastaen :)

Men så har du det jo til en anden gang, eller når en af dine venner grædende
ringer en lørdag kl. 15.00 og liiiige mangler noget kølepasta til sin nye
computer.

Fra : Deaster

Dato : 16-02-02 20:54

"Lars Stokholm" <larsstokholm@mail.dk> skrev i en meddelelse > >Årh pis med
> [...]
> udvises stor forsigtighed ved montering!
>
> Skal man være idiot for at ødelægge den? Nogle gange overdrives der jo

Man skal nok ikek være idiot, men så svært er det ikke.

Sæt køleren på FØR du MB i kabinettet. Sørg for at den vender den rigtige
vej på boardet, og sæt den ene klips fast på soklen. Så tager du fat i en
flad skruetrækker, og sætter den i det lille beslag på metalbøjlen og hiver
den godt ud af. Når du får den fordi klipsen på soklen skubber du den bare
stille og roligt ned under den og giver slip.

Fra : Deaster

Dato : 16-02-02 20:52

> Årh pis med dig, hehe. Så satser jeg sgu, og køber Silent Viking, de
> skal ikke komme her og tage ***** på mig. Men jeg vender tilbage og
> hjemsøger dig, hvis den ikke er til at få på. Ok?

Hmm, ok. Hvis du bor i Københavns området og det ikke kan lade sig gøre, kan
vi bar finde ud af noget.

Fra : Lars Stokholm

Dato : 16-02-02 21:44

On Sat, 16 Feb 2002 20:51:34 +0100, "Deaster"

>på
>sørg

>Hmm, ok. Hvis du bor i Københavns området og det ikke kan lade sig gøre, kan
>vi bar finde ud af noget.

Lyder godt, jeg bor dog i Allerød. Men jeg må se om jeg selv kan finde
ud af det, ud fra din forklaring. I første omgang tak for tilbudet.

--
Venlig hilsen
Lars Stokholm