decoupage
Fra : Marlene

Dato : 16-02-02 17:10

Hej.

Jeg er blevet vil med serviet decoupage, mon nogle har gode ideer, vil bytte
servietter osv???

Skriv endelig.

Marlene

Fra : Finn Jensen

Dato : 16-02-02 18:16

"Marlene" <marnel@post11.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hej.
>
> Jeg er blevet vil med serviet decoupage, mon nogle har gode ideer, vil
bytte
> servietter osv???
>
> Skriv endelig.

Jeg har en bog som hedeer "Dekorering med servietmotiver". Bag på bogen
står der at det er noget om decoupage men er mere enkelt.
Er det sådan noget du laver ?.

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Marlene

Dato : 18-02-02 13:41

Hej Finn.

Ja, det er det. Det er ret sjovt, ikke helt så nemt altid, men sjovt. Har du
prøvet???

Venligst

Marlene

Fra : Finn Jensen

Dato : 18-02-02 14:25

> Hej Finn.
>
> Ja, det er det. Det er ret sjovt, ikke helt så nemt altid, men sjovt. Har
du
> prøvet???

Nej jeg har ikke prøvet men det ser flot ud.
Bogen fik jeg ved en fejl i en bogklub fordi jeg glemte at afbestille
Månedens Bog

Jeg bruger ikke bogen så er du interesseret så må du gerne få den.

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Gitte Sørensen

Dato : 17-02-02 07:53

Sat, 16 Feb 2002 17:10:06 +0100, skrev "Marlene"
<marnel@post11.tele.dk> :

>Jeg er blevet vil med serviet decoupage, mon nogle har gode ideer, vil bytte
>servietter osv???

Ja, jeg er også selv blevet bidt af det - og det er jo kun
fantasien, der sætter grænsen!!
Jeg har bl.a. fundet lidt inspiration på disse side (der er både
danske og udenlandske imellem):

http://www.decoupage.dk/
http://members.aol.com/decoupagez/
http://www.homeaccents4u.com/shop.htm
http://www.rybak.dk/windowcolor/decoupage/decsadan.htm
http://www.lihshobbyshop.dk
http://www.vinduesfarver.dk/decoupage.htm

--
Gitte Sørensen

HomeParty forhandling af kosmetik & undertøj
http://www.gittes.dk

Fra : Marlene

Dato : 19-02-02 10:11

Hej Gitte.

Det er nogle gode link, men uha, de er dygtige, så god er jeg slet ikke.

Hvad laver du det på??? Jeg har selv købt papkasser og forsøgt mig på, og i
går prøvede jeg at sætte det på stof, som jeg lavede to puder af, det blev
rimeligt godt. Men jeg synes det er svært og jeg har svært ved at få
servietten helt glat, samt at finde noget god lak og noget krakelering der
er god, den fra panduro synes jeg tørre for hurtigt. Hvad bruger du???

M. H.

Marlene

Fra : Gitte Sørensen

Dato : 19-02-02 19:23

Tue, 19 Feb 2002 10:11:02 +0100, skrev "Marlene"
<marnel@post11.tele.dk> :

>Hvad laver du det på???

Jeg har indtil videre mest lavet decoupage på "terrakotta-ting" -
altså f.eks. ler-urtepotter o.lign.
Derudover har jeg dekoreret en bordlampe (sådan en kuglelampe, der var
moderne i 80'erne) med små trekantede stumper papir. resultatet blev
meget sjovt, fordi de steder hvor servietterne overlappede, blev de
mørkere i farven og dannede et mønster.

>Men jeg synes det er svært og jeg har svært ved at få
>servietten helt glat,

Det kræver også en del tålmodighed (man kan let komme til at rive
servietten i stykker) - men når først papiret er fugtigt, går det
lidt nemmere.

> samt at finde noget god lak og noget krakelering der
>er god, den fra panduro synes jeg tørre for hurtigt. Hvad bruger du???

Jeg bruger lakken fra Panduro ("Royal Coat Decoupage Finish") sammen
med en skumgummipensel (bedre end en almindelig pensel, da den både
kan male og "duppe" limen på efter behov).
Jeg har ikke brugt noget med krakelering.
Jeg har færdiggjort enkelte af tingene ved at male f.eks. en kant med
hobbylak.

Jeg har lagt nogle eksempler på, hvad jeg har lavet på:
http://www.gittes.dk/decoupage.htm

Det kan da være, at du kan blive inspireret af det

--

http://www.gittes.dk - http://www.kosmetik-tak.dk

Fra : Marlene

Dato : 22-02-02 12:40

> Det kræver også en del tålmodighed (man kan let komme til at rive
> servietten i stykker) - men når først papiret er fugtigt, går det
> lidt nemmere.

ja, men problemet synes jeg er, at servietten bliver lidt større når den er
våd og så dannes folderne.

> [...]
> Jeg har ikke brugt noget med krakelering.
> Jeg har færdiggjort enkelte af tingene ved at male f.eks. en kant med

Det er ellers sjovt at krakelere, du skulle prøve, har gjort det på
terrakotta, først lakket og så krakelering og så farve.

> Jeg har lagt nogle eksempler på, hvad jeg har lavet på:
> http://www.gittes.dk/decoupage.htm
>
> Det kan da være, at du kan blive inspireret af det

Den er blevet sød lampefoden, men jeg er også lidt vild med den urtepotte
med det køkkenblå og tepottemotivet.

Tak for kigget.

Marlene