link til en funktion
Fra : Bjørn

Dato : 16-02-02 16:51

hvordan kalder man en funktion med et linkt jeg ved at man kan
starte en funktion med call... men hvad med en knap eller
textlink

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Anders lund

Dato : 17-02-02 20:06

"Bjørn" <support@service2001.dk> skrev i en meddelelse
> hvordan kalder man en funktion med et linkt jeg ved at man kan
> starte en funktion med call... men hvad med en knap eller
> textlink

Det kan du simpelhen ikke, da asp er et serversite sprog. Du skal enten lave
din funktion i et client sprog, eller lave din knap som et link der åbner en
ny asp side, son fx.
href="add.asp"

>add.asp:
<%
function Fadd(et,to)
Fadd = et + to
end function
response.write Fadd(5,6)
%>

Anders Lund
www.overclocking.dk

Fra : E

Dato : 19-02-02 01:05

Du kunne evt. lave en side, der kan servere mange funktioner, ved give
funktionsnavnet med i URL'en:
.../SideDerTagerImodFunktionskald.asp?FunktionsNavn=Fakultet&arg1=5
eller noget der minder om.

Parametrene kan du så hive ud og give dem videre til de funktioner, der er
defineret på siden i ASP.

-Emil