javascript: venstre mus klik = højre mus k~
Fra : henrik

Dato : 16-02-02 15:10

Jeg skal have lavet et javascript der i et html-dokument giver venstre
musetast samme funktion som højre musetast. Er der nogen der har erfaringer
med det og kan give mig et hint?

Jeg har fundet ud af at registrere et venstre klik. Det gør jeg via
nedenstående kode, som pt. giver en dialogbox ved venstreklik:

<script LANGUAGE="JavaScript1.1">
<!-- Begin
function left(e) {
if (navigator.appName == 'Netscape' &&
(e.which == 1)) {
alert("You clicked the left mouse button.");
return false;
} else if (navigator.appName == 'Microsoft Internet Explorer' &&
(event.button == 1)) {
alert("You clicked the left mouse button.");
return false;
} return true;
}

document.onmousedown=left;
if (document.layers) window.captureEvents(Event.MOUSEDOWN);
window.onmousedown=left;
// End -->
</script>

Henrik

Fra : Allan Vebel

Dato : 16-02-02 23:12

"henrik" <hlarsen@post4.tele.dk> skrev

> Jeg skal have lavet et javascript der i et html-dokument giver
> venstre musetast samme funktion som højre musetast.

(event.button == 2) skulle aflæse den anden knap.

Jeg kan ikke se et formål med dit script, andet end at genere dine
brugere med noget dybt irrirerende. Jeg bruger faktisk højre muse-
tast flere gange om dagen til den menu der ligger der - og jeg synes
det er forkasteligt at frarøve brugerne denne mulighed.

Tænk lige over det igen

--
Allan

Fra : henrik

Dato : 17-02-02 00:19

> (event.button == 2) skulle aflæse den anden knap.

Jamen det er venstre musetast jeg vil registrere...

> [...]
> tast flere gange om dagen til den menu der ligger der - og jeg synes
> det er forkasteligt at frarøve brugerne denne mulighed.

Jo, jeg tror du har misforstået min mening med scriptet - jeg vil ikke
disable højre musetast: jeg vil give venstre musetast samme funktion som
højre musetast - altså når du venstreklikker får du højrekliksmenuen frem.
Det er det jeg skal have lavet....

Henrik

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 17-02-02 00:34

Og gøre det svært for folk at følge et link? Det virker ikke særlig
gennemtænkt.

Fra : henrik

Dato : 17-02-02 11:45

> Og gøre det svært for folk at følge et link? Det virker ikke særlig
> gennemtænkt.

Jo, det er faktisk ret så gennemtænkt - det er måske det der er problemet?

Nå, men jeg kan forstå på svarene at det nok ikke er forum'et at stillet
sådan et spørgsmål i, så jeg vil prøve andetsteds.

No offence
Henrik

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 17-02-02 17:54

Hvis du mener det er gennemtænkt må det være fordi du ønsker at gøre
det sværere for folk at komme væk fra din side. Til det formål vil et
script der reloader siden ved onUnload være mere effektivt.
Samtidig er det en glimrende måde at sikre sig at folk aldrig vender
tilbage.

Fra : Holmes

Dato : 23-02-02 12:07

> Og gøre det svært for folk at følge et link? Det virker ikke særlig
> gennemtænkt.

Det kan det da være...hvis det fx er til et download-link?

Fra : Rune Glerup

Dato : 17-02-02 12:52

henrik skrev:

> Jeg skal have lavet et javascript der i et html-dokument giver venstre
> musetast samme funktion som højre musetast. Er der nogen der har erfaringer
> med det og kan give mig et hint?

Det kan ikke umiddelbart lade sig gøre, men du kunne muligvis fake det
ved at redigere dette script:
<http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex1/contextmenu2.htm> .

Det virker kun i IE.

--
/Rune
w|http://kaboom.dk/

"Vi troede, det var den personlige computer der havde magien."