Iptables og masquerading ?
Fra : Brian Ipsen

Dato : 16-02-02 14:49

Hej!

Jeg sidder og prøver på at skrue noget firewall scripts sammen med
iptables.... Men hvordan gør jeg med masquerading ??

Jeg har public IP på det eksterne interface, og public IP's i DMZ. Jeg
laver derfor kun masquerading fra det interne net og ud mod det
eksterne interface/net.

Men hvis en klient fra det interne net skal check POP3 på en ekstern
server, hvordan skal reglen så se ud ?

iptables -A FORWARD -i $EXTERNAL_INTERFACE -o $LOCAL_INTERFACE
-j bad-good
iptables -A FORWARD -s $INTRANET -i $LOCAL_INTERFACE -o
$EXTERNAL_INTERFACE -j good-bad

iptables -A bad-good -p tcp ! --syn \
--source-port 110 \
--destination-port $UNPRIVPORTS -j ACCEPT

iptables -A good-bad -p tcp \
--source-port $UNPRIVPORTS \
--destination-port 110 -j ACCEPT

Skal jeg bruge forward, når masquerading er involveret, eller skal
INPUT/OUTPUT bruges i stedet for ??

/Brian