Hjælp til køb af bundkort og processor
Fra : Jeremias Sørensen

Dato : 16-02-02 12:59

Hej Gruppe.
Jeg har en computer hvor bundkortet lige er gået.
I denne forbindelse har jeg tænkt mig at købe en samlet pakke med:

et ECS7S5A bundkort
AMD XP1700 cpu
og køler.
til 2195 kr.

Jeg har en del SD pc133 RAM og havde tænkt mig at bruge disse da bundkortet
både kan køre med DDR-ram og SD-RAM.
Jeg har dog i andre indlæg læst at bundkortet vist ikke skulle fungere så
godt med SD pc133 RAM i, dette ville jeg meget gerne have bekræftet eller
afkræftet.

Mit andet spørgsmål er om min gamle 250W strømforsyning er nok for det nye
bundkort og processer da XP1700 vist kræver 300W. Grunden til at jeg spørger
er at jeg har hørt et sted at det vist ikke er nødvendigt med 300W men at
250W er nok.

På forhånd tak og
mvh Jimme

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 16-02-02 13:12

"Jeremias Sørensen" <jimme@ungdom.dk> skrev

> [...]
spørger
> er at jeg har hørt et sted at det vist ikke er nødvendigt med 300W men

250Watt er tilstrækkeligt, hvis strømforsyningen ellers er af en
ordentlig kvalitet, og du ikke har ALT for meget ekstra tingeltangel
tilsluttet din computer...
Tjek om din strømforsyning er XP godkendt på:

http://makeashorterlink.com/?S2B352B6

Som en hovedregel er 300 Watt dog det "sikreste".

mvh
Peter

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 16-02-02 20:00

> Jeg har dog i andre indlæg læst at bundkortet vist ikke skulle fungere så
> godt med SD pc133 RAM i, dette ville jeg meget gerne have bekræftet eller
> afkræftet.

De nyere versioner af bundkortet, med en nyere version af BIOS'en kører fint
med SD-RAM. Hvis man nøjes med 1 blok er der i øvrigt sjældent problemer.

Fra : Mulli Thante

Dato : 18-02-02 12:58

Jeg har faktisk en del problemer med mit bundkort. Kører 2 stk pc133 RAM, og
maskinen fryser en gang imellem. Har hentet den nyeste BIOS opgradering, nu
fryser den kun hver 4-5 time og ikke hver ½

Fra : Lasse

Dato : 17-02-02 11:09

KØB/LAV et Intel-baseret system. AMD sucks. Køb fx det seneste Intel-Stuff
fra Abit. P4 er på det seneste faldet en del i prisen. At AMD er billigere
end Intel, er ikke uden grund...tro mig...har selv måttet føle !.

Fra : Kim Fritze Sillasen

Dato : 17-02-02 11:44

> KØB/LAV et Intel-baseret system. AMD sucks. Køb fx det seneste Intel-Stuff
> fra Abit. P4 er på det seneste faldet en del i prisen. At AMD er billigere
> end Intel, er ikke uden grund...tro mig...har selv måttet føle !.

Suk! Skal man nu høre på det igen fordi der er een mand, som ikke har kunnet
sætte sin computer ordentligt op? Jeg havde altid haft Intel indtil jeg en
dag ikke længere havde råd til det smarte hardware og måtte "nøjes" med AMD.
Nu er jeg glad for skiftet og vil ikke skifte tilbage for noget som helst så
længe Intel forlanger ågerpriser for deres lort. Og det er heller ikke uden
grund......de snyder dig så det driver.

--
Forget 911, I dial .357
Trespassers will be shot

Mvh Kim, Aalborg

Fra : Lasse

Dato : 18-02-02 22:12

> Nu er jeg glad for skiftet og vil ikke skifte tilbage for noget som helst

> længe Intel forlanger ågerpriser for deres

Jamen så kan du godt skifte nu, DUMMIE.

Har netop checket på EDB-priser...

Intel Pentium 4 1,5 GHz med FSB 400 Pris 1444 kr.
AMD Athlon Palomino XP 1700+ (1466MHz) med FSB 266 Pris 1442 kr

Og så syntes i øvrigt, at du skal lade være med at dømme dine medmennesker
ud fra dine egne syge teorier. Men så igen; "det værste lort skal man jo
ofte høre fra de støste tabere" !. Men husk...lad ikke kvinder og børn lide
last pga. din sygdom.

Fra : Deaster

Dato : 19-02-02 11:07

"Lasse" <freak@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Intel Pentium 4 1,5 GHz med FSB 400 Pris 1444 kr.
> AMD Athlon Palomino XP 1700+ (1466MHz) med FSB 266 Pris 1442 kr

Hø, du kan vist ikke lige sammenligne de to processorer. Nærmere de her:
AMD Athlon Palomino XP 1700+ (1466MHz) med FSB 266 Pris 1442 kr
Intel Pentium 4 1700 Mhz Pris 1859

Og så er der vist lige pludselig ret stor forskel, og så vil AMD'en stadig
være klart hurtigst i de fleste ting.

--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig

Fra : Lasse

Dato : 18-02-02 22:12

Fra : Kim Fritze Sillasen

Dato : 18-02-02 22:22

Magen til nar skal man godt nok lede længe efter. Du fatter ikke engang
systemet med XP'eren. Grunden til, at den hedder 1700+ er, at den er lige så
hurtig som en P4 på 1700 MHz, så din sammenligning holder ikke en skid.
Idiot, hvis du ikke kan holde dine indlæg venlige må du bare påregne at få
igen af samme mønt, for det pis dér gider jeg sq ikke finde mig i. Du er da
det største fjols på jorden.

Fra : Kim Fritze Sillasen

Dato : 18-02-02 22:29

Hvis du ikke er Lasse, så bare ignorér det her.

Og hvis du så lige gider holde dine indlæg til gruppen i stedet for at sende
mig e-mails med dit lort, så ville jeg da være evig glad. Det er godt nok
lykkes dig at pisse godt og grundigt på min sukkermad kammerat. Skammer mig
sq helt over at være også at være fra Esbjerg. Du giver os sq et dårligt ry.
Fjols. *GGGGGRRRRRRRR* *knurre*

Ok, nu tror jeg jeg har raset ud. Tak for jeres tålmodighed.

Fra : Lasse

Dato : 18-02-02 22:59

HA HA

Du er sku' da den største af alle syge tabere... Men så igen; "sparker man
til en stud så må man jo også forvente et brøl"

....fjols

Fra : Kim Fritze Sillasen

Dato : 18-02-02 23:00

> HA HA
>
> Du er sku' da den største af alle syge tabere... Men så igen; "sparker man
> til en stud så må man jo også forvente et brøl"
>
> ...fjols

Ja, jeg hørte brølet og det gjorde de andre nok også. Tumpe

Fra : Kim Fritze Sillasen

Dato : 18-02-02 23:01

Og når du nu er den store forkæmper for Intel, hvorfor kan du så ikke sætte
din nye AMD XP 1700+ ordentligt op? Du aner jo intet om den hardware du
udtaler dig om.

Fra : Michael Nielsen

Dato : 21-02-02 08:58

"Lasse" <freak@esenet.dk> wrote in message
> HA HA
>
> Du er sku' da den største af alle syge tabere... Men så igen; "sparker man
> til en stud så må man jo også forvente et brøl"

Kill-filter activated.

Mvh.

Michael Nielsen
michael@mnielsen.dk

Fra : Henning

Dato : 18-02-02 22:42

On Mon, 18 Feb 2002 22:22:24 +0100, "Kim Fritze Sillasen"
<Fritze76@hotmail.com> wrote:

> [...]
>hurtig som en P4 på 1700 MHz, så din sammenligning holder ikke en skid.

Må vi ikke lige bede om kammertonen? Der er vel ingen grund til at
flyve i flæsket af hinanden, pga. forskellige "religioner"?

Ang. AMD's 1700+, kan jeg dog ikke lade være med at tænke på Cyrix's
Pentium (eller var det 486'er?) klon, som iflg. deres beregninger
viste, at den ydede ligeså meget som Intels processorved en lavere
clockfrekvens. Den hed også noget med 200+? Dengang var der vist ingen
tvivl om, at Intels var den bedste - men det har måske ændret sig?

Henning
hsb@FJERNESimage.dk

Fra : Kim Fritze Sillasen

Dato : 18-02-02 22:46

> Må vi ikke lige bede om kammertonen? Der er vel ingen grund til at
> flyve i flæsket af hinanden, pga. forskellige "religioner"?

Nej netop! Jeg mente da nok mit indlæg om AMD vs. Intel var meget sobert,
men så får jeg et indlæg OG en e-mail (hader når man ikke kan holde
diskussionen i gruppen) og så blev jeg desværre lidt sur. Sorry.

> [...]
> clockfrekvens. Den hed også noget med 200+? Dengang var der vist ingen
> tvivl om, at Intels var den bedste - men det har måske ændret sig?

Sjovt, det havde jeg helt glemt. Jeg tror ikke der er tvivl om, hvorvidt
Intel er længere fremme med deres processorer, men faktum er, at AMD's er
hurtigere pr. MHz og det var det, jeg ville frem til.