Modem - AT cmd. til lavere hastighed ?
Fra : Ole Rasmussen

Dato : 16-02-02 11:36

Hej

Er der nogen der kan huske kommandoen til at tvinge et 56K analogt modem
ned til en bestemt max. hastighed ?

Var ude hos nogle venner igår og installere en ny computer, og deri
skulle et 56K modem, men det laver en hulens masse handshake før det
endelig finder en hastighed, og den lander typisk på omkring 46000 -
48000. Og jeg må indrømme at det snart er mange år siden jeg selv har
brugt analoge modems, så det er gået lidt i glemmebogen.

I min manual over AT kommandoer der det ud til at være noget med AT
S37=? min manual slutter ved 19, som skulle svare til 33600.

Nogen som kender parameteret for f.eks. max. 48000 eller deromkring ?

På forhånd tak for svar !

--
M.v.h. Ole®

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 16-02-02 12:05

Ole Rasmussen <dont_reply@nospam.dk> skrev....

> Er der nogen der kan huske kommandoen til at tvinge et 56K
> analogt modem ned til en bestemt max. hastighed ?

Huske og huske... Hvilket modem snakker vi om, eller rettere
hvilken standard benytter det? V.90 eller 56Kflex?

Prøv evt. lykken på www.56k.com, www.v90.com eller www.k56flex.com

> I min manual over AT kommandoer der det ud til at være noget med
> AT S37=? min manual slutter ved 19, som skulle svare til
> 33600.

Det er såmænd helt naturligt. S37 registeret handler nemlig om
upstream og ikke downstream Og upstream kører 56K standarderne
max. 33.6

Er det et V.90 modem, så skal du have fat i kommandoen V.90=x, hvor x
er et tal mellem 0 og 23. 0= V.90 slået fra, 23=låst til 56000. Jeg
husker kun en yderligere indstilling, nemlig 11=40000, som jeg altid
startede med dengang jeg rodede med V.90.

Flex standarden har jeg kun sjældent beskæftiget mig med, og husker
ikke nogen AT kommandoer med sikkerhed.

--
Kent Oldhøj - Dansk Overclocking FAQ:
http://oldhoj.dk/overclockingfaq.htm

Fra : Kenneth Kristensen

Dato : 18-02-02 08:44

Ole Rasmussen wrote:

> Er der nogen der kan huske kommandoen til at tvinge et 56K analogt modem
> ned til en bestemt max. hastighed ?

Hvad med AT+IPR=19200?
Denne kommando har vi brugt til at få en mobiltelefon til at kommunikere
med en GPS service (NAV-DK), og det virkede fint.
--
/kenne

A trainstation is a place where trains stops.
A busstation is a place where buses stops.
On my desk I have a workstation.