åndbar jakke
Fra : Carsten Jørgensen

Dato : 16-02-02 09:26

Jeg står og skal anskaffe end åndbar jakke.
Erfaringer med Scierra og/eller Ron Thompson hører jeg gerne om, evt.
direkte.

venlig hilsen

Carsten

--

www.daniaflyrods.com & daniaflyrods@mail.dk
splitcane flyrods for the discerning flyfisherman

Fra : Jakob H K

Dato : 16-02-02 11:51

Carsten Jørgensen <carstenjorgensen@mail.dk> wrote:

> Jeg står og skal anskaffe end åndbar jakke.
> Erfaringer med Scierra og/eller Ron Thompson hører jeg gerne om, evt.

Jeg vil på det kraftigste advare imod at købe en nomad jakke. Jeg ved
ikke om firmaet eksisterer mere men jeg har en letvægts nomad åndbar
(kan ikke lige huske hvad modellen med ). Den er ligeså regntæt som
køkkenrulle. Den var godt nok tæt i starten, men holdt i meget kort tid.
Det er lang tid siden jeg købte den men den har aldrig været brugt ret
meget. Suverænt de dårligste penge jeg har givet ud på fiskeudstyr, og
nomad er (var) ret dårlige mht service.

Jeg har haft en del såkaldt åndbare og regntætte jakker (ikke
fiskejakker). Alle som en er de blevet utætte med tiden. Den eneste
membran jeg har tillid til er goretex der giver livsvarig garanti på
membranen så vidt jeg ved. De er godt nok urimeligt dyre men jeg tror
det kan betale sig i længden. Hvis du har forbindelser til USA så kig på
www.cabelas.com de sælger en goretex vadejakke til ca. 1300 dk kr. Det
er ihvertfald den vej jeg selv går når en flink person stikker mig 1300
kr.

Hygge

Jakob H K

Fra : Per M Sørensen

Dato : 16-02-02 16:07

Jeg kan bestemt ikke anbefale Ron Thompson jakker, jeg har selv haft en der
ikke var videre heldig, desuden er der flere af mine fiske kammerater der
har haft Ron Thompson - ALLE er blevet udskiftet med andre mærker

Kan kun anbefale Viking

Per M Sørensen
www.saltvandsfiskeren.dk

Fra : Morten Nielsen

Dato : 17-02-02 06:39

Sjovt, for jeg har haft en Ron Thompson jakke i mange år nu og jeg har ikke
haft problemer med den overhovedet. Det samme gælder min fiskebuddy, der har
den samme jakke.

Fra : Roto Ton

Dato : 16-02-02 17:33

> [...]
> Jeg står og skal anskaffe end åndbar jakke.
> Erfaringer med Scierra og/eller Ron Thompson hører jeg gerne om, evt.

Jeg har en Scierra vadejakke, og den kan varmt anbefales. Det er den bedste
tøj-investering jeg har foretaget mig længe. Lidt dyr, men virker.

Regards Roto Ton.

Fra : JD

Dato : 16-02-02 17:29

Hvis det kun er en åndbar jakke du er ude efter, er Ron T's jakker ok,
problemet med deres jakker er vandtætheden.
mvh
Jakob

Fra : Anders H. Andersen

Dato : 18-02-02 23:15

On Sat, 16 Feb 2002 09:26:06 +0100, "Carsten Jørgensen"
<carstenjorgensen@mail.dk> wrote:

>Jeg står og skal anskaffe end åndbar jakke.
>Erfaringer med Scierra og/eller Ron Thompson hører jeg gerne om, evt.
>direkte.
Hvis du har mange penge så tag og kig efter Simms Goretex jakke, det
er den mest gennemførte jakke jeg har set.

mvh
Anders