Grå hår eller ej, nu skal det prøves
Fra : Karsten Strøm

Dato : 16-02-02 08:08

Jeg kunne godt tænke mig at arbejde lidt mere med netværk (opsætning).
har i øjeblikket et velfungerende netværk imellem Win95 og 98, protokol
NetBEUI.

Men kunne godt tænke mig at køre i et lokal netværk imellem Windows NT 4.0
og Windows 2000 (ntfs).
Er der nogle ting jeg skal passe på med, ikke at gøre.
Og er der en der kan anbefale nogle gode hæfter, bøger eller gode sider på
internettet (helst på dansk) der omhandler opsætning at netværk.

Har læs følgende hæfter, uden at kunne finde noget der kunne bruges, med
mindre man kun bruger Windows 9x.
1.Windows 98 & små netværk - Jes Nyhus
2.Netværk i praksis - René Djurup

Undskyld denne lange smøre, men bær over med mig

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 18-02-02 03:01

"Karsten Strøm" <kstroem@post10.tele.dk> wrote in message

> Og er der en der kan anbefale nogle gode hæfter, bøger eller gode
sider på
> internettet (helst på dansk) der omhandler opsætning at netværk.

Du kan læse meget generelt på dansk på http://www.net-faq.dk men
ellers er det nok et område, hvor alting foregår på engelsk. De tykke
bøger til ca 1000 kr. kan du nok springe over, men der er to godee og
billige kilder:

1. Hjælpesystemet i selve NT/2k, hvor du kan finde svar og
fremgangsmåder på stort set alt.

2. MS' sider på nettet: http://www.microsoft.com/technet/ hvor du
finder alt.

Niels

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 18-02-02 03:03

> [...]

sider på
> internettet (helst på dansk) der omhandler opsætning at netværk.

Forresten: Tag chancen med og lær noget engelsk i samme omgang.

Niels

Fra : Jørn Andersen

Dato : 18-02-02 09:50

On Sat, 16 Feb 2002 08:08:10 +0100, "Karsten Strøm"
> [...]

>Og er der en der kan anbefale nogle gode hæfter, bøger eller gode sider på
>internettet (helst på dansk) der omhandler opsætning at netværk.

Hej Karsten,
Et godt sted at starte kunne være Helmig's "World of Windows
Networking":

Det er godt nok på engelsk, men det er rigt illustreret.
Og det starter ikke med udgangspunkt i netværksteori, men tager
udgangspunkt i konkrete problemer med netværk i hjemmet og den mindre
virksomhed.

Så jeg tror det er et godt sted at komme nogle skridt videre til
senere at gå i clinch med de mere tunge sager.

Good luck,
Jørn