Kronisk træthed/Fibrymialgi
Fra : Peter Nielsen

Dato : 15-02-02 17:03

Hvordan er det med disse 2 sygdomme. Jeg har prøvet at læse på
netdoktor og på nettet, men er ikke helt blevet klog på det.

Er det een og samme sygdom?
Varer den resten af livet?(det er det, jeg har forstået med ordet
"kronisk")

Fra : alice_trauelsen

Dato : 15-02-02 17:37

Hej Peter
Ja, det er 2 sygdomme, men de minder meget om hinanden, ligesom mine
sygdomme, Sarkoidose, Sjøgren mm. Det vil sige smerter i muskler og led
og træt, dødhammerne udmattet. Det er så træls :( Man kan aldrig
tilrettelægge noget, for vi ved ikke hvordan vi har det. Det er også
kronisk og i de fleste tilfælde noget som for mange lyder bekendt: "Det
må du lærer at leve med."

Mange hilsner
Alice

http://www.kandu.dk/

Fra : Peter Nielsen

Dato : 16-02-02 03:33

On Fri, 15 Feb 2002 16:37:08 GMT, "alice_trauelsen"
<alice_trauelsen.news@kandu.dk> wrote:

> [...]
>tilrettelægge noget, for vi ved ikke hvordan vi har det. Det er også
>kronisk og i de fleste tilfælde noget som for mange lyder bekendt: "Det

Okay, lyder ubehageligt. Jeg døjer meget med udtalt træthed og ingen
blodprøver har vist noget som helst. Så jeg ville undersøge muligheden
for at det var det.
Jeg har dog ingen problemer med muskelsmerter, eller tørhed i
munden(som i Sjøgren). Dog har jeg også problemer med øjene(ofte svie
og slørret syn).
Men nu må jeg så se, jeg regner med at prøve(i samråd med læge) med
noget anti-depressiv medicin, selvom jeg ikke føler mig specielt
nedtrykt. Kun næsten altid træt.(jeg tager vitaminpiller/sund kost)

Med Venlig Hilsen
peter

Fra : Alex Bach Andersen

Dato : 16-02-02 20:06

In message <d2hr6uocu86lbq5gaf6tcjualklkg4rfbo@4ax.com>
date 16 Feb, wrote a daemon named Peter Nielsen:

>Okay, lyder ubehageligt. Jeg døjer meget med udtalt træthed og ingen
>blodprøver har vist noget som helst. Så jeg ville undersøge muligheden
>for at det var det.

Hvis du har råd kunne du overveje at få taget en blodprøve hos en
orthomolekylær mediciner. Det kan være de ser lidt mere.

--
Alex Bach Andersen, freelance conductor UIN: 8285066
NodeSats/MusicTypesetting - Acorn RISC PC 600 - StrongARMed