Mailingliste...
Fra : Søren Nielsen :: Bul~

Dato : 15-02-02 16:41

Hej!

Jeg har en stor mailingliste med ca 300 modtagere...

Serveren bliver bare belastet rimelig voldsomt hver gang jeg sender (skal jo
sender 1 pr modtager) og det tager derfor også et godt stykke tid...

Er det ikke muligt at sende det hele som en email, med modtagere i bcc eller
noget i den stil?

Hvordan skal det gøres?

Jeg skriver jo bare
query..
while...
mail()

når jeg sender som jeg gør...

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 15-02-02 17:11

Søren Nielsen :: Bulldogs.dk skrev:

> Er det ikke muligt at sende det hele som en email, med modtagere i bcc
> eller noget i den stil?

Jo - put 20 eller flere modtagere i Bcc for hver mail.

mail("dev.null@eksempel.dk", "Emne", "Tekst", "From: Søren Nielsen
<soeren@nielsen.dk>\nBcc:
modtager1@eksempel.dk\n\tmodtager2@eksempel.dk\n\tmodtager3@eksempel.dk");

--
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk/

Fra : Peter Brodersen

Dato : 17-02-02 16:00

On Fri, 15 Feb 2002 17:11:03 +0100, Jonas Koch Bentzen
<ingen.emailadresse@eksempel.dk> wrote:

>mail("dev.null@eksempel.dk", "Emne", "Tekst", "From: Søren Nielsen
><soeren@nielsen.dk>\nBcc:
>modtager1@eksempel.dk\n\tmodtager2@eksempel.dk\n\tmodtager3@eksempel.dk");

.... forudsat at ens sendmail-configuration kører med "-t". Såvidt, jeg
kan lure, er det tilfældet i en del php-installationer, men stadigvæk
værd at tjekke op på.
--
- Peter Brodersen

Fra : Kim Emax - ayianapa.~

Dato : 23-02-02 22:03

"Jonas Koch Bentzen" <ingen.emailadresse@eksempel.dk>

> Jo - put 20 eller flere modtagere i Bcc for hver mail.

hvorfor 20? Hvorfor ikke allesammen på een gang? Jeg testede forskellen på
at smide en mail for hvert entry, det tager tid! Er man ligeglad med "hej
$name" i sin mail, så er det nok at lave en whileløkke, hvor man hælder alle
adresser i et array, joiner det med ", " og smider dem efter "Bcc:" i sin
mailheader... det går som at knipse med fingrene....

--
Take Care
Kim Emax

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 24-02-02 15:57

"Kim Emax - ayianapa.dk" <newsgroup@sletdette-ayianapa.dk> wrote in

> hvorfor 20? Hvorfor ikke allesammen på een gang?

fordi nogle mailservere vil brokke sig hvis der er for mange
modtagere!

--
Henrik Stidsen | HS235-DK | Samleobjekt