Ønsker også hjælp til hjemmeside
Fra : Nina El Falaki

Dato : 15-02-02 16:34

Hej

Hvis I går ind på min engelske version, vil I se at triple baggrunden er
placeret forkert, selv om jeg mener, jeg har gjort nøjagtigt som på den
danske version.

Hvordan får jeg nu flytter de to midterste baggrunde hen i midten (større
margen i venstre side)???

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Majer

Dato : 15-02-02 16:47

Hej Nina!!

Jeg ved ikke om du har brugt et eller andet hjælpeprogram til at lave siden,
så det kan være svært at rådgive dig. Mine sider laver jeg altid i
Frontpage, så hvis du bruger det, kan jeg godt hjælpe dig.

VH
--
Majer

Peters fotoalbum:
http://home24.inet.tele.dk/majer/

Fra : Nina El Falaki

Dato : 15-02-02 18:28

Jeg bruger FrontPage

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : SANNI TRUEDSSON

Dato : 15-02-02 18:31

"Jeg ved ikke om jeg kan hjælpe, men som I måske har set, har jeg, eller
rettere min søn haft problemer med vores hjemmeside.

Han endte med at downloade et program fra get2net, til at lave sin
hjemmeside i. Han siger at det er bedre end Frontpage, men jeg har ikke selv
nogen erfaring med det.
Måske kunne det bruges

Sanni

Fra : Camilla Scharff

Dato : 15-02-02 16:57

> [...]
> danske version.
>
> Hvordan får jeg nu flytter de to midterste baggrunde hen i midten (større

Hej Nina

Du mangler simpelhen bare at få de to tabeller centreret - dvs. at der,
ligesom på den danske del, indsættes html-koden <div align = "center">
(eller bare <center>...?)

Mvh. Camilla

Fra : Nina El Falaki

Dato : 15-02-02 19:43

Tak Camilla

Nu lykkedes det. Hvorfor overser jeg altid noget?

Og så mit sidste problem: Hvor finder jeg den rigtige farve eller knap til
de hyperlink, der er øverst på hver side? Bemærk den engelske version er
grøm og den danske gul.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Jakob Jensen

Dato : 15-02-02 20:16

Hej Nina

Er problemet løst ellers skal jeg lige have dit problem udspecifiseret lidt
mere.
Hos mig er den danske blå og den engelske grøn.

Mvh. Jakob Jensen
http://www.debatkat.dk

Fra : Nina El Falaki

Dato : 15-02-02 20:50

Problemet er ikke løst, nej, jeg er ikke tilfreds med noget af det, jeg har
prøvet hidentil.

Skriften på den danske side er enten blå eller lilla og grøn eller lilla på
den engelske (forskellig på forskellige sider). Gad ikke gøre det ens, når
jeg alligevel ikke var tilfreds.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Jakob Jensen

Dato : 15-02-02 21:26

Hej Nina

Ok, jeg tager udgangspunkt i den danske del af din hjemmeside.
Der kunne ændres flere ting for at menuen sad samme sted og har samme farve
og tekst. Men jeg vil starte med at hive et eksempel ud fra din hjemmeside.

--
På din danske >> velkommen.html << side har du en <BODY> der ser sådan her
ud:

I <BODY> kan man definere mange ting, som vil gælde på hele siden. Her i
blandt aktivt link farve (alink), besøgt link (vlink) og generelt om et link
(link). Som man kan se, hvis man kigger i din BODY bruger du også disse til
at bestemme link farverne på din hjemmeside, men din LINK, ALINK og VLINK er
ikke defineret med de samme farver på dine forskellige sider. Hvis du
definere de forskellige LINK med samme farve kode, på alle siderne vil du få
samme farve hele vejen igennem.

Det kan dog gøres meget nemmer ved hjælp af et eksternt Cascade Style Sheet,
hvis du vil vide mere om det, kan jeg skrive en kort beskrivelse om hvordan
det virker og hvad man skal gøre og lave et eksempel til dig.

En anden ting er, at din menu ikke sidder samme sted på alle dine sider.
Igen med udgangspunkt i de to før nævnte sider, kan jeg se det skyldes at
kattens_status.htm <<

Har du flere spørgsmål, eller er mine svar uforståelige så er du velkommen
til at skrive igen, så vil jeg gøre mit bedste for at svare.

--
Mvh. Jakob Jensen
http://www.debatkat.dk